Winterwielset voor Kodiak 150PK DSG

Beer1

Nieuw lid
Ik heb een Kodiak Style Business in bestelling staan.
Zover bekend productie November, levering dus in de winter.
Wie kan mij, uit ervaring, adviseren welke winterwielset ik het best kan monteren.
Ik denk zelf aan 215/65R17, velg 6.5Jx17 ET38 of 225/65R17 met een velg 6.5Jx17 ET38 of 7Jx17 ET 40.

Ik wou ook deze combinatie om ook kettingen te kunnen monteren. Heb er lang naar moeten zoeken, maar uiteindelijk bij Oponeo gevonden. Dezent velgen in 6.5x17 en Vredestein banden in 215/65 17. Na 3 dagen werden ze geleverd bij een bandencentrale in mijn buurt en montage, balanceren,. .. inbegrepen kwam de hele set op 996 Euro. In principe ben ik tegen zulke on-line aankopen omdat ik liever de lokale handelaar iets laat verkopen, maar die pipo's wilden mij allemaal liever een 19 inch set verkopen aan 2000 Euro's. Hun Eigen schuld dus.

johnboy

Donateur
Wellicht al bekend bij jullie, er zijn loopvlakkettingen te gebruiken waardoor grotere winter velg te gebruiken is. Zie het draadje "welke velgen voor de Kodiaq".

Ikzelf heb daarom 18 inch velgen en winterbanden, via aanbieding eur 200 boven de eur 1000. Dat vond ik het wel waard. Grote auto had voor mij minimaal 18 inch nodig :-).

• Leuk
Waarderingen: 907
Als ze in de handleiding van de Kodiaq schrijven dat kettingen enkel op 17duims wielen passen, dan houd ik mij daar aan. Verkocht vroeger zelf banden en heb genoeg problemen gezien van eigenzinnige klanten die geen goeie raad wilden aannemen.

coolrunnings

Actief lid
@gerrit1 Vandaar dat er ook loopvlakkettingen zijn, die hoeven niet achter je band gelegd te worden.
Hierdoor geen kans op beschadiging van leidingen die achter de band zitten.

Dat ze geen beschadigingen achter het wiel zullen veroorzaken klopt, maar ten eerste zijn ze verschrikkelijk duur in vergelijking met 'normale' sneeuwkettingen, en ten tweede zijn hun prestaties in zware winteromstandigheden veel slechter. Vermits ik kettingen enkel in buitengewone omstandigheden nodig heb met een 4x4, vertrouw ik er niet op.

Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan