Wireless Android Auto

RalphSe

Nieuw lid
Is het iemand gelukt om in een Scala met het groot navigatie scherm om Android Auto wireless voor mekaar te krijgen?

Ik heb een Scala van 2020.
En ik krijg Wireless Android auto ook niet aan de praat. Wordt er een beetje gek van.
Op mijn telefoon draaid Android 11 dus daar zou het niet aan moeten liggen.
Via de kabel lukt het wel, maar ik wil juist van die kabel af.

jesse_s93

Forumguru
Android auto wireless is gecompliceerder dan wireless carplay. Bij Android Auto kan het per auto verschillen (juiste hardware), per toestel (merk) en android versie.

Het is sowieso goed om je even voor te stellen in de meet & greet. Dan weten we ook wat meer wat voor Scala je hebt (uitvoering). Als je namelijk niet én over de Amundsen beschikt én over het nieuwe stuurwiel (MJ2020), dan houdt het gelijk op en is de conclusie dat je niet over de juiste hardware beschikt.

Op je andoid telefoon bij instellingen even de andoid auto app openen (als je niet kan vinden even zoeken in de instellingen zoekbalk) en dan staat daar Draadloze Nadroid Auto. Zet deze aan.

Of je kan dit nog eens proberen: in de Android App op je telefoon staat helemaal onderaan het kopje Over: en dan druk je op Versie. Er klapt dan blokje open met heel veel info over die app. Druk nu 10x redelijk snel achterelkaar op deze tekst en je krijgt dan als het goed is een melding over ontwikkelaarsfunctie. Druk op OK en als je nu rechtsboven in op de 3 stippen drukt zie je dat er een menu functie bij is gekomen: Ontwikkelaarsinstellingen. Misschien dat je hier nog wat instellingen kunt wijzigen die je helpen (Misschien de optie Draadloze projectie toevoegen aan instellingen)

Bovenaan Onderaan