Wisselaaraansluiting Stream gebruiken voor PDA etc

Beker

Actief lid
Op www.adaptershop.de heb ik een kabeltje besteld (zie bijlage voor foto) dat de Stream laat "denken" dat er een wisselaar is aangesloten. Hierdoor wordt het mogelijk om elke audiobron via deze aansluiting over de autospeakers af te spelen. Zelf zal ik mijn PDA er op aansluiten, deze dient dan als MP3 speler.

Ik hoop de kabel over een week in huis hebben. Zal jullie dan informeren over de kwaliteit etc.
 

Bijlagen

  • 17329-Aux-VAG12.jpeg
    17329-Aux-VAG12.jpeg
    27,9 KB · Weergaven: 35

Beker

Actief lid
@ KMA
Dat is een nog luxer (en duurder, € 150) kabeltje. Naast het afspelen van de muziek via de radio wordt het dan in combinatie met een Ipod mogelijk om deze via de radio (en evt. stuur)te bedienen en de text (van de nummers) op het scherm van de radio (en evt. Maxidot) te zien.

Ik ga zelf niet voor deze kabel omdat ik dan ook nog een Ipod moet kopen. Daarnaast komt dan mijn dashbord wel helemaal vol te hangen (GSM/PDA/Ipod)
 

Beker

Actief lid
Inmiddels heb ik het door mij bestelde kabeltje binnen. Om e.e.a. echter te laten werken geeft de verkoper aan dat ik mijn accu even moet loskoppelen om er voor te zorgen dat de radio zich reset. Ik zou dit dan merken doordat de radio om een code vraagt. Bij de levering van mijn auto is mij hierover niets vertaald en in de boekjes kom ik ook geen code tegen. Wel is er op mijn radio met pen een viercijferig nummer geschreven. Weet iemand of de "toegangscode" uit 4 cijfers bestaat?

De reset is overigens nodig om de radio de "wisselaar" te laten vinden...
 

Droopy

Actief lid
Ik durf het niet met zekerheid te zeggen, maar bij de miste apparaten is het inderdaad een code van 4 cijfers. Je dealer zou het in ieder geval moeten weten en kunnen vertellen. Maar je zou het kunnen proberen
 

Beker

Actief lid
@ Rogier, dat heb ik gedaan (heb zelfs de radio helemaal losgehad) maar dan geeft de radio aan dat er geen wisselaar is aangesloten en vraagt hij ook niet om een code.

Dit strookt dus met het verhaal van de verkoper van het kabeltje, de radio is dan dus blijkbaar nog niet "gereset".
 
Vreemd verhaal. Ik zal zo meteen eens kijken of ik een code in mijn handleiding er bij heb gekregen. Staat me namelijk wel iets van bij.
 

KMA

Lid
staat bij mij met de hand in de handleiding van de radio geschreven.
150 euro voor een icelink kabeltje is een nog grotere rip off dan de stream radio.
 

Beker

Actief lid
@ De Ware (de ware wat trouwens?)

Het is dezelfde kabel die dus blijkbaar inmiddels 10 euro goedkoper is geworden.

Ik heb de kabel in huis gehad en geïnstalleerd. Het is mij echter niet gelukt om de radio te resetten op een dusdanige manier dat hij de "wisselaar" ging herkennen. Heb veel contact gehad met de verkoper maar het mocht niet baten. Ik heb de kabel inmiddels teruggestuurd en mijn geld teruggekregen.

Ik heb dan toch maar een Ice-link kabel voor een iPod besteld bij de Skodadealer en heb vanmiddag een afspraak over de inbouw ervan (op welk moment en op welke plaats). Voordeel voor mij hiervan is dat:

1) de dealer hem nu werkend aflevert. Geen gezeur meer en open dashboarden voor de deur.
2) ik de iPodkabel waarschijnlijk in het vakje links onder de lichtknop laat uitkomen zodat ik de iPod uit het zicht in de auto kan laten liggen. (iedere dag diverse keren in- en uitpluggen zal zo'n aparaat geen goed doen denk ik)

Als de boel ingebouwd is zal ik foto's en ervaring posten!
 

Beker

Actief lid
De kosten kan ik je alvast geven. De ice link adapter kost € 150,- excl. inbouw. (dit is de prijs of een houder of een kabeltje, die zijn gekgenoeg even duur). De dealer bouwt hem zo voor mij in dat in het bakje op het dashboard een kabeltje uit komt waar ik mijn iPod op aan kan sluiten. Ik heb hiervoor gekozen omdat de iPod dan in principe uit het zicht ligt (en lekker stevig op het rubber matje) maar wel zo dat ik er makkelijk bij kan en eventueel zelfs rechtop kan zetten zodat ik ook het display van de iPod kan aflezen.(met de "rug" tegen het openstaande klepje).

Om hij dan toch bezig is werkt hij meteen de 12 volt voeding van mijn Pda/GPS weg en verstopt hij de GPS onder het dashboard. Hij verwacht ongeveer een uurtje bezig te zijn. Al met al is het niet goedkoop (iPod, snoer, inbouw) maar het is de enige oplossing die communiceert met de radio. Initieel wilde ik mijn PDA als mp3 speler gebruiker (en dat was een stuk goedkoper geweest) maar dat werkte dus helaas niet.
 

hadeeskoda

Nieuw lid
In mijn Octavia (bouwjaar 2002) heb ik achteraf een originele radio laten inbouwen. Deze had inderdaad een code van 4 cijfers. Bij het resetten moet je opnieuw de code invoeren. De code moet via de dealer zijn op te vragen; anders moet het in de handleiding van auto of radio terug te vinden zijn.

Vraag van mij: ik heb een mio PDA; ik wil deze graag via een vaste aansluiting (geen zuignap op de voorruit)naast de radio monteren. Heeft iemand ervaring. Ik heb ergens gelezen dat Skoda-rijders hem gemonteerd hebben.
 
Bovenaan Onderaan