Wissen gegevens Amundsen

Wim75

Lid
Binnenkort moet ik mijn auto inleveren. Nu staan er veel gegevens op de Amundsen installatie, zoals telefoonnummers, belhistorie en oude bestemmingen in het navigatiesysteem. Het liefst zou ik dit soort persoonlijke informatie voor inleveren van de auto verwijderen. Weet iemand wat de beste en snelste wijze is om de informatie te verwijderen?

(Indien al eens beschreven dan graag een verwijzing naar die discussie, ik heb wel gezocht maar niet gevonden)

Bakkertje

Forumguru
Ja gewoon de boel factory default zetten. Phone kiezen, dan knopje setup en daar staat ergens factory default. Alle koppelingen zijn dan weg.
Een andere methode is om de "gebruikers" te wissen vanuit je maxidot.

Bovenstaande is inderdaad al eerder beschreven, maar opnieuw intikken is sneller dan het opsnorren.

Verder kun je je reisdoelen geheugen wissen.

Laatst bewerkt:

Darkside

Forumguru
De columbus heeft iig een factory reset. Waarbij je reisdoelen, geheugen etc kunt wissen.
Dit zal toch ook wel op de amundsen kunnen.

Wim75

Lid
"terug naar fabrieksinstellingen" klinkt inderdaad als een logische optie. Raak ik dan niet onbewust allerlei andere instellingen kwijt? Zijn er updates geweest die de dealer er op gezet zou kunnen hebben, waardoor e.e.a. daarna vastloopt? Ik vraag het maar voordat het te laat is....

Bakkertje

Forumguru
alleen je instellingen gaan terug naar de standaard waarden.
Overigens kun je enkel met jouw toestel bij de contactpersonen, dus op zich hoef je je niet eens ergens zorgen om te maken.
Vraag het anders gewoon aan de dealer op het moment dat je je auto inlevert.

EdK

Forumguru
Tsja zoals meerdere malen al is gezegd , terug naar fabrieks instellingen.
Alleen zou ik wel even checken hierna of de POI in het navigatiedeel inderdaad zijn verwijderd.
Want bij me zenec ben ik éénmaal naar fabrieks instellingen gegaan maar hierna stonden de adressen die ik als poi had ingesteld ( favorieten) er nog gewoon in en indien ik die had willen verwijderen had ik dit handmatig alsnog moeten doen.

Telefoon gegevens waren wel allemaal gewist.

maw: na reset naar fabrieks instellingen alles alsnog controleren om voor 99% zeker te zijn dat alles is gewist

Bakkertje

Forumguru
Daar heb ik meerdere bedenkingen bij:
Je tweede opmerking zal in beginsel wel kloppen, maar als iets ergens staat, zullen er mensen zijn die ze toch leesbaar willen maken, en mogelijk slagen.

De kans dat iemand m'n Bluetooth Mac adres weet te hacken en daarmee de contactgegevens kan achterhalen van mensen die bij mij in m'n telefoon staan acht ik dusdanig klein dat het wel te verwaarlozen is.
Als we toch paranoia gaan doen. Als je device gewist is blijft de data ook nog herstelbaar. ;)

Sterker nog, iemand die mijn bluetooth mac adres kan achterhalen en kan spoofen, kan waarschijnlijk ook het geheugen wel herstellen.

Als je het echt zeker wilt weten dat je contacten weg zijn dan kun je je bluetoothmodule naar een data vernietigingsbedrijf brengen die maken er dan stukkies van 1 mm2 van ;)

Laatst bewerkt:

Wim75

Lid
Dank voor jullie reacties!
Ik zal voor inleveren de aangedragen suggesties toepassen.
Ik zal aangeven of het resultaat voldoende was.

Bovenaan Onderaan