Wit is het nieuwe zwart

Okki

Donateur
Het was vorig jaar al kort aangegeven, maar dit jaar zet het dan toch echt door volgens deze krant.

Zag verleden week al een mooie nieuwe BMW M5 in roomwit met antracietkleurige velgen (omgeving Strijen) prachtig. Later ook een nieuwe Passat in het wit.....toch wel mooi hoor!

Bijlagen

• z-bild 2.jpg
    z-bild 2.jpg
    76,4 KB · Weergaven: 35

LenK

Forumguru
Als het doorzet zal het nog wel even duren voor het zichtbaar wordt.
Veel mensen vinden het nog steeds niks, vooral als het geen mica, pearl of metallic is vindt "men" het nog een bestelbusjes kleur.

Ik heb ook nog een witte overwogen, maar heb het toch nog niet aangedurft. En uit praktische overweging heb ik het ook niet gedaan. Ik was het ondankbare wassen van een zwarte auto aardig beu en met een witte blijf je natuurlijk ook wassen.

Hetzer

Forumguru
VW is er met de nieuwe gti's een beetje mee begonnen om dat wit weer te introduceren, en ik moet zeggen dat ik het zeer zeker ga overwegen op m'n volgende auto..

ook op de f-2 staat het niet verkeerd

ik moet ook zeggen dat ik het zwart wel een betje gezien heb hier op de Nederlandse autowegen is 9 van de 10 zwart! en het is al bijna de standaard "lease" bak kleur, wit is weer eens wat anders.

Bijlagen

• 06-gti-f3q-f.jpg
    06-gti-f3q-f.jpg
    29,6 KB · Weergaven: 14
  • skoda_fabia_2.jpg
    skoda_fabia_2.jpg
    22,2 KB · Weergaven: 13
  • passatpw2.jpg
    passatpw2.jpg
    18,3 KB · Weergaven: 18

Gieliovd

Forumguru
Wit is zeker mooi, echt spier en spierwit, dat is zo mooi! Een paar mooie rood of zwart contrasten en het is kwijlen.

Vooral in het verleden is het alleen problematisch geweest met inruilen of verkopen.

Volgens mij is in de VS enzo het wit al veel langer weer "hip".

Ik heb onlangs ergens gelezen dat het dankzij de hype rond Apple producten zou zijn dat wit zo een hippe kleur geworden is, trouwens niet alleen bij auto's. Klinkt nog aannemelijk ook.

bat

Lid
't Is dat het van de baas* niet mocht, anders had ik een witte O2 genomen...

*) zowel de baas op het werk als de baas thuis.

cvegreen

Forumguru
Een witte auto , nee bedankt . Ik moet geen witte hebben. Een rode(geen metaal,mica of parelmoer) ook niet . Ik wil geen matte lak , enkel met metaal, mica of parelmoer. Ik heb met een knalrode BX gereden , vond hem wel mooi maar het blijft maar een ordinaire rode kleur.

Gieliovd

Forumguru
Een witte auto , nee bedankt . Ik moet geen witte hebben. Een rode(geen metaal,mica of parelmoer) ook niet . Ik wil geen matte lak , enkel met metaal, mica of parelmoer. Ik heb met een knalrode BX gereden , vond hem wel mooi maar het blijft maar een ordinaire rode kleur.​
Jij maakt zo geen vrienden, een beetje rood afkraken!

:disc:

:D

AGTon

Forumguru
Wit is alleen mooi bij bepaalde auto's . Niet alle auto's kunnen wit hebben. Vooral bij de meeste goedkoperen auto's staat wit niet.

Een Range Rover, Jag, Merc, Bmw en Audi zijn erg mooi in het wit, maar een renault of skoda vind ik niet mooi.

Okki

Donateur
Een witte auto , nee bedankt . Ik moet geen witte hebben. Een rode(geen metaal,mica of parelmoer) ook niet . Ik wil geen matte lak , enkel met metaal, mica of parelmoer. Ik heb met een knalrode BX gereden , vond hem wel mooi maar het blijft maar een ordinaire rode kleur.​

Zwartkijker :1439:.........................................................;)

van inkel

Forumguru
Vroeger zei men "met een witte blijf je zitte" omdat ze bijna onverkoopbaar waren.
Ben benieuwd hoe het nu gaat, is het een hype of blijft het mooi (mode).

Hetzer

Forumguru
Wit is alleen mooi bij bepaalde auto's . Niet alle auto's kunnen wit hebben.
een renault of skoda vind ik niet mooi.

niet mooi??? zelfs deze skoda en renault niet???????????

Bijlagen

• 20070927-renault-clio-rs-world-series-edition-back.jpg
    20070927-renault-clio-rs-world-series-edition-back.jpg
    60 KB · Weergaven: 14
  • thumb300_DSC01267.jpg
    thumb300_DSC01267.jpg
    12,2 KB · Weergaven: 21
Andere landen.

In andere landen in de wereld is wit wel een populaire kleur.
In Zuid-Afrika bijvoorbeeld rijden ze dezelfde model autos als wij hier doen maar er zijn veel meer witte of anders lichte kleuren bij. Ik schat dat toch zeker wel 20% wit is. Vorige week nog gechecked.

In Japan rijden ook ontzettend veel witte auto's rond. En de taxi's zijn daar ook allemaal wit. Met een wit gehaakt overtrekje over de stoelen. Maar dat is niet iets wat ik zie zitten.

Trouwens mijn rode O2 Combi Ambiente Attractive Business 1.8 TSI komt eind van de maand. :1761:

Bovenaan Onderaan