Wit uitslaan van o.a. raamrubbers.

bluskabouter

Forumguru
wij hebben sinds okt 2013 een yeti adventure.
nu slaan o.a. de raamrubbers zowel binnen als buiten wit uit.
wie heeft dit ook of weet hier een oplossing voor.

b.v.d.

Joske

Forumguru
Ik had dit op mijn Octavia van 2013 ook, maar dan heb ik het over de deurrubbers die tussen portier en carrosserie van de wagen zitten. Ik dacht altijd dat dit van een soort behandeling kwam.. iets in genre van om "kleven" tijdens vriesperiodes te voorkomen.

Bedoel je deze rubbers of die aan de buitenkant van je deur rondom? (foto?)

bluskabouter

Forumguru
ik bedoel alle rubbers zowel aan de binnenzijde als de buitenkant rondom de ramen.
zal kijken of ik een foto kan posten.

ertromp

Forumguru
Het is me niet opgevallen vorige week in Lochem op je auto maar gebeurt het bij bepaalde weertypen? Of continue?

monster

Nieuw lid
Dat heeft mijn Yeti uit 2011 ook. Het lijkt alsof het een soort aanslag is, maar zit gewoon vast.

wit.jpg

Laatst bewerkt:

Import Yeti

Forumguru
Dit heb ik tot nu toe nog niet, maar wel vreemd dat het alleen het verticale deel betreft.:pieker:
Het is niet zo dat je in het verleden één of ander schoonmaak middel hebt gebruikt?

Laatst bewerkt:

Joske

Forumguru
bij mijn O2 is het ook, maar niet zooo erg :pieker:

buitenkant heb ik er helemaal geen last van (gelukkig maar!).

talkpoeder gebruikt of vaseline ofzo? (het schoonmaakmiddel van @Import Yeti is ook een goede opmerking)

bluskabouter

Forumguru
i.d.d.Monster...zo ziet het er bij mij ook uit.
moet volgende week retour naar de dealer voor het uitwisselen van de trekhaak module i.v.m. een storing, zal dan is vragen wat dit is.
ook heb ik last van het knappen / bonken als ik achteruit rij en de rem licht intrap, zal hier ook eens na vragen.
zodra ik antwoord heb post ik dit hier.

bluskabouter

Forumguru
Dit heb ik tot nu toe nog niet, maar wel vreemd dat het alleen het verticale deel betreft.:pieker:
Het is niet zo dat je in het verleden één of ander schoonmaak middel hebt gebruikt?

nee dit was al aanwezig bij aflevering echter in veel mindere mate.
toen ik daar een opmerking over maakte hebben ze met e.e.a. goedje de rubbers ingesmeerd, met een tijdelijk resultaat.

Cordoba

Forumguru
In eerste instantie dacht ik aan restanten van bijvoorbeeld wax, maar op de binnenzijde zou dat wel heel bizar zijn. Er zijn wel middeltjes waarmee je dit een stuk netter krijgt, maar dat zul je dan waarschijnlijk toch wel een paar keer per jaar moeten herhalen.

eriktv

Forumguru
Ik denk ook richting schoonmaakmiddel. Ik heb goed vergelijkingsmateriaal: 2 O1's van praktisch zelfde bouwjaar/maand. De TDI heeft dit niet en de RS (in beperkte mate) wel, maar alleen op de rubbers aan binnenzijde.

Cordoba, het middeltje waar jij op doelt is bumper/plastic/rubber-shine o.i.d.? Dit gebruik ik al enkele jaren naar volle tevredenheid op plastic aan buitenzijde, waardoor zelfs de '95 Sunny (bij regelmatig herhalen) er als nieuw uitzag.

Import Yeti

Forumguru
Argr... kom net tot de ontdekking dat onze Yeti het ook in mindere mate heeft:sterretjes:
Met een beetje cockpit kreeg ik het aardig weg:D

tist

Actief lid
Heb onlangs ergens gelezen dat goede olijfolie het beste is voor rubber, ik denk dat dit ook wel die aanslag doet verdwijnen of dan toch vrij goed zal verdoezelen.
Zou niet mogen maar als het dan toch zo is zou ik het toch eens uittesten.

Bovenaan Onderaan