witte lampen in mistlampen?

nomad

Senior Member
Ik wil witte lampen in mijn mistlampen zetten zodat ze wat beter kleuren met mijn Xenon. Maar omdat deze mistlampen ook cornerfunctie hebben en dus elke keer gedimd worden, heb je daar speciale lampen voor nodig ?

O ja, het is dus alleen voor de cornerlampen. Mijn mistlampen gebruik ik alleen indien het zicht < 50 meter is. Tis tenslotte geen vrachtwagen :tongue:

Oli4

Actief lid
Ik wil witte lampen in mijn mistlampen zetten zodat ze wat beter kleuren met mijn Xenon. Maar omdat deze mistlampen ook cornerfunctie hebben en dus elke keer gedimd worden, heb je daar speciale lampen voor nodig ?

O ja, het is dus alleen voor de cornerlampen. Mijn mistlampen gebruik ik alleen indien het zicht < 50 meter is. Tis tenslotte geen vrachtwagen :tongue:

Ik heb ook al voor hetzelfde gezocht; voor H8 lampen is er echter bedroevend wijnig keuze (althans... IK ben ze nog niet tegengekomen:()

MaKo

Lid
Ik lees altijd goede berichten over deze lampen. Ik heb ze zelf echter nog niet, maar zit er ook over te denken om de corner-lampen te vervangen voor meer en witter licht...

nomad

Senior Member
Ik lees altijd goede berichten over deze lampen. Ik heb ze zelf echter nog niet, maar zit er ook over te denken om de corner-lampen te vervangen voor meer en witter licht...
Is inderdaad ook een optie. Wel de 55W nemen, want 100W laat de bedrading te warm worden. Qua prijs zijn ze ietsje duurder door verzending vanuit Duitsland.

EdK

Forumguru
Is inderdaad ook een optie. Wel de 55W nemen, want 100W laat de bedrading te warm worden. Qua prijs zijn ze ietsje duurder door verzending vanuit Duitsland.

Buiten het te warm worden van je bedrading dat dus simpel dor overbelasting komt zouden je zekeringen er ook wel eens uit kunnen komen. En dan praten we nog niet eens over wat er kan gebeuren met het lamphuis !! want de warmte die de lamp afstraalt zou wel eens te hoog kunnen zijn met als gevolg smelten cq vervorming van het lamphuis !

In de oudere types is het inderdaad een H8 lamp.
Ook bekend als motor/scooter koplamp.
Of dat in de huidige versie met corner functie ook zo is weet ik niet.

Bovenaan Onderaan