Witte lampen

___JC___

Forumguru
Ik kwam vandeweek in het donker een Octavia met Xenon tegen en toen viel me voor het eerst iets op.
Naast de Xenon lampen zit het stadslicht maar dat zijn gewoon gele lampjes! Das toch geen gezicht eigenlijk.

Is er hier toevallig iemand die de betreffende lampjes vervangen heeft door witte exemplaren? Zo ja, welke moet ik dan hebben?
Ik heb gister ff me lamp eruit gehaald maar ik zag ff snel niet hoe ik dat lampje eruit krijg. Iemand hier ervaring mee?

Ik heb zelf Xenon en vind die afwijkende kleur van de stadslichten juist wel iets hebben. Het accentueert juist mooi de wit/blauwe gloed van de Xenon's :tongue: Overigens vind ik de stadslichten niet echt heel geel, toch meer richting wit maar anders wit.

Ik denk dat er over bijna elk onderwerp al een draadje bestaat. Als je constateert dat er al een draadje over een bepaalde vraag bestaat zou je ook gewoon niet kunnen reageren. Niet alle topics zijn simpel terug te vinden.

Ik heb er in het begin ook over gedacht om de lampen te vervangen door wittere, 'k vindt die gele gloed niet echt mooi namelijk.
Alleen toen ik erachter kwam hoeveel werk dat was heb ik het maar zo gelaten, voor de koplamen te vervangen moet namelijk de gehele koplamp unit eruit en voor de breedstralers/mistverlichting voor moet de gehele bumper van de auto af....

Frankie

Actief lid
</font><blockquote><font class="small">Citaat: digital8</font><hr />

Ik heb er in het begin ook over gedacht om de lampen te vervangen door wittere, 'k vindt die gele gloed niet echt mooi namelijk.
Alleen toen ik erachter kwam hoeveel werk dat was heb ik het maar zo gelaten, voor de koplamen te vervangen moet namelijk de gehele koplamp unit eruit en voor de breedstralers/mistverlichting voor moet de gehele bumper van de auto af....

[/ QUOTE ]

Koplamp in- en uitbouwen is trouwens wel erg gemakkelijk !! 1 haakje, een schroef en je bent er.

Wat betreft de mitlampen: Kan me niet voorstellen dat voor varvanging van een peertje daarin de bumper eraf moet !!

___JC___

Forumguru
De koplamp eruit halen is een makkie. Er zit een schroef die je met de hand los kan draaien, ff aan een haakje trekken en dan komt de hele lamp eruit.
Kan dat andere draadje uiteraard niet vinden anders had ik daar wel ff in gekeken.
smirk.gif

Niemand heeft ze dus nog verwisseld?

Oké dat die koplamp-unit er zo uit te halen was wist ik niet, maar wat betreft die mistlamp voor dat heb ik van de monteur bij de dealer want bij mijn Octavia waren ze vergeten de rechter mistlamp aan te sluiten (of hij was gewoon los geschoten) bij het assembleren in de fabriek.

Maargoed als die koplamt zo te verwijderen is gaat ik denkt ik toch maar eens andere lampjes plaatsen....
smile.gif

VEEJAY

Forumguru
Ik heb mijn dealer een poging laten doen de zijkan witter te laten lijken. De dealer heeft via autostyle witte lichten (ipv de oranje) besteld. Helaas geeft het niet het gewenste effect. Maar ik laat het hierbij tis wel goed zo.

___JC___

Forumguru
</font><blockquote><font class="small">Citaat: VEEJAY</font><hr />

Ik heb mijn dealer een poging laten doen de zijkan witter te laten lijken. De dealer heeft via autostyle witte lichten (ipv de oranje) besteld. Helaas geeft het niet het gewenste effect. Maar ik laat het hierbij tis wel goed zo.

[/ QUOTE ]

Foto's?

Stadslicht? Is er iemand die dat nog voert (uitzonderingen daargelaten die altijd mistlampen en stadslicht voeren omdat dat stoer is)? Als je je lichtschakelaar bij Xenon altijd op "aan" hebt staan dan zijn je lichten altijd aan, behalve wanneer de sleutel van het contact is. Waarom zou je dan nog schakelen tussen stadslicht en gewoon licht?

De situatie is simpel uit te leggen: wanneer je ook stadslicht hebt in Xenon dan noemt men dat bixenon en dat is nog een keer een paar 100e duurder, als het al leverbaar is. Maar nogmaals: Als we in Nederland altijd met lichten aan rijden, waarom dan nog stadslicht?

@Toink

Bi-xenon heeft niets te maken met stadslichten, echter wel met het feit dat het groot licht ook xenon is. Stadslichten horen nu eenmaal mee te branden met het dimlicht. Is overigens verplicht aan te zetten (parkeerlicht) bij parkeren langs de weg buiten de bebouwde kom...

___JC___

Forumguru
</font><blockquote><font class="small">Citaat: Toink</font><hr />

Stadslicht? Is er iemand die dat nog voert (uitzonderingen daargelaten die altijd mistlampen en stadslicht voeren omdat dat stoer is)? Als je je lichtschakelaar bij Xenon altijd op "aan" hebt staan dan zijn je lichten altijd aan, behalve wanneer de sleutel van het contact is. Waarom zou je dan nog schakelen tussen stadslicht en gewoon licht?

[/ QUOTE ]

Als je Xenon aanstaat dan brandt het stadslicht dus gewoon mee. Stoer doen heeft er dus niks mee te maken.
grin.gif

VEEJAY

Forumguru
</font><blockquote><font class="small">Citaat: JC1978</font><hr />

</font><blockquote><font class="small">Citaat: VEEJAY</font><hr />

[/ QUOTE ]

Foto's?

[/ QUOTE ]

Teveel tegenlicht...
grin.gif

Deje

Lid
Stadslicht hoort gewoon mee te branden met dim en grootlicht.
Als het dimlichtlampje de geest geeft is ten minste die ene kant van de auto niet geheel in donker gehuld...
(zoals je af en toe tegen komt bij mensen die niet de moeite nemen om een stadslichtje te vervangen als het stuk is en waar vervolgens de hoofdverlichting stuk gaat)
Overigens: ook het lampje van de mistlamp is relatief eenvoudig te vervangen zonder de hele auto te hoeven slopen.

Bovenaan Onderaan