Wordt dit de nieuwe Roomster?

Joske

Forumguru
Zal Škoda eindelijk krijgen wat ze verdienen? Namelijk alle krediet voor het ontwerp van de Touran? Sommige forumleden zullen inderdaad weten dat de VW Touran eigenlijk een ontwerp van de Tsjechen was/is. Maar dat het moederconcern dit te verregaand vond, zelf geen 7-zitter in de toonzaal hebben en het dochterconcern wel! De Touran is nu ondertussen 10 jaar oud en aan vernieuwing toe. Ik heb volgende foto gevonden waar je duidelijk wel de contouren van de Touran in ziet.

273278dd4f.jpg

P.S. tenzij dit reeds gepost is in een topic natuurlijk, dan laat je maar iets weten en laat ik dit topic verwijderen ;)

LT83

Forumguru
Lijkt mij een heel andere klasse dan de Roomster. Roomster is meer gebaseerd op de fabia, een soort van Yaris verso uit Tsjechie zegmaar.

Joske

Forumguru
Akkoord, maar denk dat Roomster er dan uit zou gaan. En deze dan het alternatief zou kunnen worden voor iemand die een 7 zitter zoekt. Is natuurlijk speculatie :)

EdK

Forumguru
Volgens medewerker van mijn dealer gaat de RR niet uit assortiment, en moet in 2014 zijn vervanger op de planken komen te staan.
Men kon wel vertellen dat hij niet meer het aparte model zou zijn als nu, maar wat en waar de veranderingen in zouden zitten wisten ook hun nog niet..
of mochten ze niet vertellen....................

Falcon

Donateur
Je gaat mij niet vertellen dat Skoda geen 7pers MPV in zijn assortiment op gaat nemen. Steeds meer gezinnen kiezen hiervoor.

Het is een mooie photoshop, maar het zou mij niks verbazen als dit ongeveer het model gaat worden.

Blijven bij het huidige Roomster model, lijkt mij, strategisch een rare keuze. De Roomster werd, relatief met de andere modellen, maar weinig verkocht.

Cordoba

Forumguru
Ik denk dat de Roomster veel meer op de Fabia gaat lijken, het is wel erg toevallig dat er in 2014 de nieuwe Fabia én de nieuwe Roomster in de showroom komen te staan. Mijn vermoeden is dat de RR met de Fabia een vergelijkbaar verschil krijgt als de Golf Plus met de Golf, en dat de wat schuine achterruit van de combi bij de RR een rechtopstaande ruit wordt. Zo zal de RR dus een wat hogere en vierkantere versie van de Fabia combi worden.

Falcon

Donateur
Ik vind de naam dan niet meer bij de auto passen. Zeker als je naar de marketing rond de huidige Roomster.

Joske

Forumguru
Ik denk dat de Roomster veel meer op de Fabia gaat lijken, het is wel erg toevallig dat er in 2014 de nieuwe Fabia én de nieuwe Roomster in de showroom komen te staan. Mijn vermoeden is dat de RR met de Fabia een vergelijkbaar verschil krijgt als de Golf Plus met de Golf, en dat de wat schuine achterruit van de combi bij de RR een rechtopstaande ruit wordt. Zo zal de RR dus een wat hogere en vierkantere versie van de Fabia combi worden.
lijkt me ook wel aannemelijk, goed opgemerkt :)

Nou niet dat ik de Golf+ zo mooi vond... maar soit

peperskoda

Forumguru
Ik volg al een tijdje de scoops mbt de nieuwe Roomster. In de Duitse autobladen wordt hier met enige regelmaat over bericht. Tot nu toe heb ik kunnen vaststellen dat iedereen het er over eens is dat de Roomster een op zichzelf staand model zal worden en geen afgeleide van een ander model(al zul je natuurlijk wel bepaalde zaken in de auto kunnen herkennen) Over het uiterlijk lopen de meningen sterk uiteen. De ene schrijver meent zeker te kunnen zeggen dat het ding het uiterlijk gaat krijgen dat neigt naar VW Caddy, waar een tweede schrijver met eveneens aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid stelt dat het meer richting Touran gaat en een derde schrijver die zegt dat hij met insiders gesproken heeft die aangeven dat het een geheel eigen model wordt meer mainstream als de huidige. Wel werd telkens weer aangegeven dat de huidige Roomster als classic nog een tijdje geproduceerd zal worden naast het nieuwe model. We 'll see, voorlopig ben ik nog heel tevreden met mijn Roomster!

EdK

Forumguru
RR is gewoon een topwagen.
Heb er 4 jaren met veel plezier in gereden en heeft meer ruimte dan in de Yeti als we over kofferruimte spreken.
En als de nieuwe Yeti onbetaalbaar word dan zal de RR zeker weer een serieuse kandidaat zijn.
En dat mag gerust nog het dan oude model ( huidige ) model zijn.

hemi24

Forumguru
Eén ding klopt er in elk geval niet aan de fotoshop waar dit topic mee is gestart: de spiegels!

Bij dergelijke spiegels hoort een Seat neus/logo...

Toch komt het Touran-achtige model op meerdere auto-sites terug maar dan met schuifdeuren achter:
so-koennte-der-neue-skoda-roomster-aussehen.jpg

Falcon

Donateur
Wat nog zou kunnen is een alternatief op VW Sharan en de Seat Bahamas (ofzo iets...)...zou logisch zijn, want het onderstel is al aanwezig en deze hebben ook een schuifdeur.

Joske

Forumguru
de Seat Alhambra (ja, lijkt natuurlijk ontzettend hard op Bahamas :D )

alhambra.png

P.S. ik zie geen gelijkenis met de spiegels van de "eerste post" zoals hier ergens vermeld werd..

De spiegels in het eerste model zijn gelijk aan de spiegels van de nieuwe Leon, trouwens wat te denken van de golf 7? Die hebben volgens mij ook deze driehoekige vormen van de buitenspiegels ook.

Bovenaan Onderaan