Xenon aansluiten??

Remy-r

Nieuw lid
Ik weet eigenlijk niet echt hoe ik de xenon set moet aansluiten. Had gekeken het waren H7 lampen dus die heb ik al liggen alleen hoe moet ik het aansluiten??

Alvast bedankt

Zover ik weet is het als het een xenon kit is plug & play. Dat wil zeggen dat je de balast zo op de voedingsstekker van de lamp kan aansluiten. De xenon lamp zelf sluit je dan weer aan op de balast.

Remy-r

Nieuw lid
Ik had al even snel geprutst zeg maar. Maar als ik de ballast aansluitte en de lamp op de ballast dan deed hij niks. Nu heb ik het in mijn eigen auto met 2 relais er tussen. Dus dacht miss mensen die het weten.

turboturbo

Forumguru
Ik lees je vraag als hulp bij het aansluiten van je xenon kit, vervolgens versta ik uit je volgende bericht dat je de boel aangesloten hebt dmv 2 relais ertussen. En vraag je of iemand er iets over weet?

Noord26

Forumguru
Je originele bedrading klik je op de ballast en de ballast gaat weer naar de Xenon pit. Je hebt de ballast nodig om het extreem hoge voltage op te wekken, anders start de Xenon pit niet op. Je kunt geen draden verkeerd aansluiten, want ze zijn allemaal voor gevormd met weerhaakjes aan 1 kant.

Waar komt je set vandaan? Zat er geen handleiding bij?

Remy-r

Nieuw lid
Nee ik probeer het aan te sluiten in de Fabia van me vriendin. Ik heb het zelf in mijn Hyundai zitten.
Er zit wel een beschrijving bij maar niet heel duidelijk vandaar dat ik even vraag. Maar het is een simpel setje van 1 of andere autozaak. weet de naam zo niet. Maar is de bruine of de witte +?

Noord26

Forumguru
Enige wat je om kan draaien is idd de originele + en - van de auto, draai ze eens om zou ik zeggen. Ben je er meteen achter.

ps. Als je ze monteert zonder lenzen, maar met reflector koplampen weet je dat je vrijwel altijd een belabberd lichtbeeld krijgt en een APK keuring ook wel eens lastig kan zijn? Mijn ervaring is dat je met normale H7 icm reflectoren meer ziet..

Remy-r

Nieuw lid
Enige wat je om kan draaien is idd de originele + en - van de auto, draai ze eens om zou ik zeggen. Ben je er meteen achter.

ps. Als je ze monteert zonder lenzen, maar met reflector koplampen weet je dat je vrijwel altijd een belabberd lichtbeeld krijgt en een APK keuring ook wel eens lastig kan zijn? Mijn ervaring is dat je met normale H7 icm reflectoren meer ziet..

Ja dat had ik al geprobeerd maar dat werkte ook niet.

En ik las dit al vaker, ik kijk even hoe het licht beeld is anders idd reflector koplampen erin

Noord26

Forumguru
Lenskoplampen bedoel je denk ik. Reflectoren komen zeer kritisch qua brandpunt en een Xenon pit heeft een langer punt (soort van boog) waarin het licht opgewekt wordt, waardoor het nooit uit de verf komt icm reflector koplampen die gemaakt zijn voor H7's.

Wat heb je nu precies geprobeerd? Heb je al een andere lamp/ballast geprobeerd om een defect uit te sluiten? Geprobeerd met een draaiende motor? 1 kant geprobeerd of beide kanten?

Remy-r

Nieuw lid
Lenskoplampen bedoel je denk ik. Reflectoren komen zeer kritisch qua brandpunt en een Xenon pit heeft een langer punt (soort van boog) waarin het licht opgewekt wordt, waardoor het nooit uit de verf komt icm reflector koplampen die gemaakt zijn voor H7's.

Wat heb je nu precies geprobeerd? Heb je al een andere lamp/ballast geprobeerd om een defect uit te sluiten? Geprobeerd met een draaiende motor? 1 kant geprobeerd of beide kanten?

Wat ik geprobeerd heb is de lamp aan de ballast aangesloten, ballast aan de bekabelling van de auto bruin en wit draad. Ik heb deze dus aangesloten en de auto op contact 1 kant omdat ik tegen 20.00 pas het idee kreeg laat ik eens kijken na mijn werkdag. En de gewone koplamp deed het wel als de auto op contact staat

Noord26

Forumguru
Dan zou ik eerst nog eens de andere lamp en ballast proberen om een defect uit te sluiten; of de draden om te draaien vanuit de auto op de ballast.

Remy-r

Nieuw lid
Inmiddels net uit het werk terug, geen tijd/ zin om met de lampen bezig te gaan aangezien het steeds regent en mijn vriendin er straks nog meeweg moet. Dan nog maar even uitstellen

Remy-r

Nieuw lid
@ Noord26, jawel in bezit van een carport. Daar stond mijn Hyundai onder, lekke uitlaat. Dus die eerst maar even gemaakt. In tussentijd nog niet eens weer omgekeken naar de xenonset. Druk met allerlei dingen, sport, motorrijles en nog paar dingetjes.

Binnekort toch maar eens mee bezig. :tongue:

Remy-r

Nieuw lid
Inmiddels 2 weken later. Andere ballasten geprobeerd nog niks. Ook 1 die niet bij deze set hoorde. Ik snap er niks van. We hebben gemeten dat de bruine + was en wit-. Maar helemaal niks. Iemand ideeen??

zijn de lampen dan nog wel heel dan? en de ballasten moet je horen zoemmen als er stroom op staat en ze worden dan ook iets warm maar heb je het type genomen met of zonder canbus?

greetz steve1983

Remy-r

Nieuw lid
@ Steve 1983,
Ik weet dus niet of de lampen heel zijn, maar ik heb ze denk 3 weken geleden gekocht nieuw. Dus ik ga er wel vanuit. maar hoe kan ik dit testen dan??
Heb niet echt iets horen zoemen, en niet gevoeld of ze warm werden. Ik heb het type zonder canbus genomen. .

Groeten Remy

Bovenaan Onderaan