Xenon AFS vs Corner Lights

Ik rij met veel plezier in mijn 1.4 TSI DSG Elegance Business Line Combi modeljaar 2010 :grin:. Echter sinds kort zit ik met een probleem. Na installatie van een SCM3 alarmsysteem (mede dankzij de vele berichten/waarschuwingen over de "populariteit" van het Columbus navigatiesysteem) via de dealer, doet mijn corner-light functie van de mistlampen het niet meer(?).

Ik ben zelf absoluut niet technisch, maar na het lezen op dit forum is het corner-lights incident door de dealer (handmatig) opgelost, .... echter nu doet de AFS functie van de Xenon koplampen het niet meer :eek:oo: en blijft de lichtbundel altijd recht vooruit schijnen. Het "calibreren" bij het starten van de auto doet ie wel, maar daarna blijven de koplampen recht vooruit naar "beneden" schijnen, tot vlak voor de auto. En aangezien bij xenonverlichting er een automatische hoogte verstelling is, kan ik het licht ook niet hoger stellen. Ik ben al een aantal keren teruggeweest bij mijn dealer, maar het lukt hen niet om het AFS functie van de xenonverlichting actief te krijgen. Zij hebben meerdere malen "online" via de TD van Pon de systeem opnieuw te coderen, maar niets helpt. Ik vermoed dat het een zelfde soort "geintje" als de corner-light functie. Het is er wel, alleen niet meer via de software bij Pon (???) beschikbaar ofzo. Heeft er iemand een gelijksoortige ervaring hiermee, maar vooral weet er iemand een oplossing?

Alvast heel veel dank daarvoor.....

purk

Senior Member
lijkt mij in de aansluiting van het alarm te maken te hebben, misschien hebben ze we ergen een verkeerde aansluiting gemaakt. Welk merk alarm heb je erop zitten.

hemi24

Forumguru
Vraag je dealer eens om de installatie van het alarm ongedaan te maken...

Auto's zijn net computers, af en toe moet je even weer deïnstalleren/terug naar de basisinstelling en vandaaruit weer opbouwen!

hemi24

Forumguru
Check eens of je "travel mode" toevallig aan hebt staan?

Kun je inderdaad proberen, maar dat kun je ook snel checken door de auto in het donker voor een muur of ander plat vlak te zetten; als het lichtbeeld "plat" is, is travelmode geactiveerd. In het andere geval moet het op twee punten naar rechts omhoog lopen...
Travelmode deactiveerd net als de optie cornering lights de meedraaiende functie van de de lenzen, maar lijkt me heel erg stug dat ze dat bij de dealer niet al hebben gecontroleerd!

Dank jullie wel. Maar het is niet de travel functie, heb ik geprobeerd. Ik heb opnieuw een afspraak bij de dealer, ik hoop dat ze dit keer wel een oplossing weten. Als het in combinatie kan met het aan- en uitzetten van de corner-lights functie via het maxidot boordcomputer, dan zou dat geweldig zijn. Want nu doet de corner-light functie het permanent en kan het niet worden aan- of uitgezet via de boordcomputer.
Ik hou jullie op de hoogte.....

Nou, eindelijk zijn ze eruit of eigenlijk niet. Mijn garage heeft uiteindelijk bij Pon er door gekregen dat het toch een software probleem zou moeten zijn, omdat het qua hardware het allemaal functioneerd. En nu stuurt de TD bij Pon een nieuw regel apparaat op.........

rbo

Senior Member
Dank jullie wel. Maar het is niet de travel functie, heb ik geprobeerd. Ik heb opnieuw een afspraak bij de dealer, ik hoop dat ze dit keer wel een oplossing weten. Als het in combinatie kan met het aan- en uitzetten van de corner-lights functie via het maxidot boordcomputer, dan zou dat geweldig zijn. Want nu doet de corner-light functie het permanent en kan het niet worden aan- of uitgezet via de boordcomputer.
Ik hou jullie op de hoogte.....

Dat heb ik al vanaf begin , kan wel hetvinkje uitzetten maat blijft gewoon aan.De dealer in Assen zou volgens sommigen de oplossing weten.

hemi24

Forumguru
Nog maar een keer herhalen: de bochten-bij-verlichting via de mistlampen is NIET uit te zetten via het Maxidot... De functie die je aan-/uitzet in het Maxidot is de swiffeling functie van de Xenon (meedraaien van de koplampen)

nomad

Senior Member
lijkt mij in de aansluiting van het alarm te maken te hebben, misschien hebben ze we ergen een verkeerde aansluiting gemaakt. Welk merk alarm heb je erop zitten.

Dat is niet mogelijk met dit type alarm. Het wordt rechtstreeks op de Canbus aangesloten (Can hig en Can low). Sluit je het verkeerd aan, dan werkt het helemaal niet.

rbo

Senior Member
Nog maar een keer herhalen: de bochten-bij-verlichting via de mistlampen is NIET uit te zetten via het Maxidot... De functie die je aan-/uitzet in het Maxidot is de swiffeling functie van de Xenon (meedraaien van de koplampen)

Heb het uit getest en je hebt helemaal gelijk.Thnx

hemi24

Forumguru
Toch is het raar: je kunt veel dingen aan- en uitzetten in het Maxidot, maar als je de bochtenverlichting via de mistlampen wilt wijzigen, moet je langs de dealer...
Iemand een logische verklaring hiervoor?

broit

Nieuw lid
Ik rij met veel plezier in mijn 1.4 TSI DSG Elegance Business Line Combi modeljaar 2010 :grin:. Echter sinds kort zit ik met een probleem. Na installatie van een SCM3 alarmsysteem (mede dankzij de vele berichten/waarschuwingen over de "populariteit" van het Columbus navigatiesysteem) via de dealer, doet mijn corner-light functie van de mistlampen het niet meer(?).

Ik heb ook een O2 1.4TSI Elegance BL 2010 met een SCM2 can alarm (achteraf ingebouwd door de dealer) en mijn corner lights doen ook helemaal niets. Ben al 2 keer bij mijn dealer langs geweest (utrecht), maar de chef werkplaats blijft daar volhouden dat die functie niet op mijn auto zit. Aan-uit zetten in de maxi dot doet totaal niets. Ik heb op dit forum al eens een thread gevonden waarin werd gemeld dat een dealer in assen de oplossing heeft, maar ook na het laten lezen van deze thread aan de chef werkplaats blijft deze volhouden dat deze functie niet op mijn auto zit.
Nu kan ik dus wel door gaan met mijn zoektocht naar de oplossing (en een fles whisky verdienen van de chef werkplaats), maar als hierna mijn AFS niet meer zou werken zou ik minder gelukkig zijn dan nu.

Iemand enig idee wat ik nu nog meer zou kunnen doen? Heb al een mail gestuurd gehad naar pon autobedrijven, maar daar komt geen reactie vandaan.

Eindelijk! Na het vervangen (onder garantie) van een nieuw regelapparaat doet het AFS functie het weer. Maar inderdaad kan ik via de MaxiDot de mist/bochtverlichting niet aan of uit zetten. Het bestuurt zo te zien het draaien van de xenon lampen. Mijn dealer heeft de de mist/bochtverlichting aangezet door zelf "hard" de code erin te programmeren. Sterker nog, het zit er als functie niet standaard op, maar mijn dealer heeft het uitgeprobeerd bij een O2 ambition en een yeti bij hem in de showroom en daarbij doen de bochtverlichtingen het nu ook! Zo zie maar weer. De autos worden "standaard" geproduceerd, het is alleen een kwestie van welke opties er moeten worden "aangevinkt" voor welke uitvoering.

EdK

Forumguru
Kijk dat is een dealer naar mijn hart !
Die probeert teminste dingen uit en laat hierin zijn klanten in meedelen.
En welke dealer is dit ??

broit

Nieuw lid
Eindelijk! Na het vervangen (onder garantie) van een nieuw regelapparaat doet het AFS functie het weer. Maar inderdaad kan ik via de MaxiDot de mist/bochtverlichting niet aan of uit zetten. Het bestuurt zo te zien het draaien van de xenon lampen. Mijn dealer heeft de de mist/bochtverlichting aangezet door zelf "hard" de code erin te programmeren. Sterker nog, het zit er als functie niet standaard op, maar mijn dealer heeft het uitgeprobeerd bij een O2 ambition en een yeti bij hem in de showroom en daarbij doen de bochtverlichtingen het nu ook! Zo zie maar weer. De autos worden "standaard" geproduceerd, het is alleen een kwestie van welke opties er moeten worden "aangevinkt" voor welke uitvoering.

Kun je misschien bij je dealer los peuteren wat hij technisch aangepast heeft zodat ik dat kan meenemen naar mijn dealer? Of wie is je dealer? dan rij ik daar desnoods langs...

Bovenaan Onderaan