xenon en bochtverlichting met mistlampen

Canedje

Nieuw lid
Sinds kort ben ik de trotse eigenaar van een nieuwe O2.
Ik heb een versie met Xenon verlichting. In de boordcomputer kan je de bochtverlichting voor de Xenon aanzetten. De hoofdverlichting stuurt netjes mee.

Nu wou ik graag als extra de mistlampen als bochtverlichting mee laten schakelen en ben daarvoor terug gegaan naar de dealer omdatr via VAGcom te laten programmeren.
Daar werd mij verteld dat dat in combinatie met Xenon verlichting niet mogelijk is.
Klopt dat? Kan die combinatie met Xenon verlichting en cornerlights met mistlampen niet?

hemi24

Forumguru
De combinatie "kan" niet omdat je dealer niet WIL... (of het domweg niet weet).

Werkt bij mij al bijna 2½ jaar, dus het kan wel degelijk!!!

Codes staan hier (post #42)

o2bm

Lid
Ik ben het met Hemi eens. Het klopt niet. Ik heb ook xenon met afs en de cornering lights over de mistlampen ingeschakeld...

Naar mijn bescheiden mening zijn de dealers onvoldoende op de hoogte van dit soort dingen (uit eigen ervaring)...

Canedje

Nieuw lid
Dank voor de reacties. Ik had al zo een flauw vermoeden, hierbij bevestigd.
Ik ga binnenkort terug naar de dealer.

EDIT: Ik zie verschillende coderingen staan met xenon 0 en/of 1 en NBL1 en/of NBL0 en corner 1 en/of 0
Bij de andere bit AFL 1 en/of 0

Welke geldt voor de juiste instelling?
(Waar staat NBL 1 en 0 en AFL 1 en 0 voor?)

o2bm

Lid
Ik heb met vcsd met 1 vinkje de functie aangezet. Met de codes heb ik niets hoeven doen.

Waar NBL en AFL voor staat kan ik je niet zeggen...

hemi24

Forumguru
"1" staat voor "op auto aanwezig"
"0" staat voor "niet op auto aanwezig"

NBL = Nebelleuchte (mistlichten);
AFL = Adaptive Forward Lighting (Xenon met aanpasbare lichtbundel);

Dus voor je Elegance BL geeft dit: Xenon 1 + AFL 1 + NBL 1

Antera

Donateur
Gewoon in 09 even het vinkje zetten bij cornering lights en het werkt ook met xenon koplampen. Daarnaast als je dan toch bezig bent is het vaak ook een aanrader om je CH/LH om te zetten naar je mistlampen hierdoor gaan je lampen langer mee en met je mistlampen zie je vaak meer dan genoeg.

weet niet of je in de buurt van breda woont anders kan je hier ook voor langs komen indien gewenst

floyd2

Forumguru
Wat ik me nu afvraag is;leuk die corneringlights maar heb je er wat aan???
Ik bedoel,ik vind mijn xenon lampen mooi egaal en vooral wijd rondschijnen waardoor ik nog niet het idee heb gehad dat ik bij een donker zijweggetje wat mis.
Ik heb ze er niet opzitten en er ook nog nooit mee gereden dus ik heb geen idee wat ik mis.(of niet)

heavy

Actief lid
Ik heb ook de Xenon in de Elegance, werkt geweldig met die mee draaiende "lampen"
Maar sinds kort de cornerlichts aan laten zetten, geeft vooral beter zicht in de korte bochten.
Ziet er idd van buitenaf niet uit, net of de auto knipoogt ..

Wat betreft C en L home functie op de mistlampen, dat had ik eerder moeten weten ;-(

Antera

Donateur
Bocht verlichting is inderdaad voor de kortere bochten en je ziet echt een stuk meer.

@heavy dat kan altijd nog geregeld worden via de mistlampen

mister9

Actief lid
Bij mij draaien de lampen niet mee... Ik heb reismodus op uit gezet, maar ze draaien niet mee. Mijn verlichting staat op "auto". Iemand een idee?

Bovenaan Onderaan