Xenon en lampensproeiers

Ik ben benieuwd of er meer mensen last hebben van koplampen die uit
1884.gif
gaan bij het gebruik van de ruitensproeier
confused.gif
. Beetje vervelend is het wel als je 120+ gaat en het is plotseling donker voor je....

Ik wist niet wat me overkwam de eerste keer.
Het werd wel erg donker en dacht dat er wat mis ging.
Dacht pas later aan de luxe, dat ik dus koplampsproeiers had.
Alleen reed ik maar 40 en was het niet zo erg, weet nog niet hoe dit op de snelweg bevalt.

adee

Senior Member
Volgens mij gaan de koplampen niet uit maar worden de lichtbundels beperkt doordat uit de bumper de koplampsproeiers even voor de koplampen komen te staan. Daardoor lijkt het of de lichten uitgaan maar dat is niet het geval.

higgy

Forumguru
</font><blockquote><font class="small">Citaat: adee</font><hr />

Volgens mij gaan de koplampen niet uit maar worden de lichtbundels beperkt doordat uit de bumper de koplampsproeiers even voor de koplampen komen te staan. Daardoor lijkt het of de lichten uitgaan maar dat is niet het geval.

[/ QUOTE ]
Precies. Enig juiste uitleg.

Pim

Lid
Klopt, de VW Phaeton is naar mijn weten de enige auto die de koplampen een voor een sproeit, om dit effect te verminderen. Simpele schakeling, zouden er meer moeten doen.

Als dit is zoals het bedoeld is, is het mischien handig om een levensgrote waarschuwing in de handleiding te zetten.
Als je een beetje snelheid hebt, ben je toch gauw vele tientallen meters verder. En juist in het donker is het wel fijn om een goed zicht door je voorruit te hebben
crazy.gif

JinxRS

Lid
Dit is inderdaad een heel vervelende extra feature (!), ik vraag me af waarom ze niet zo`n "phaeton" schakeling hebben ingebouwd.

Zou dat achteraf niet op één of andere manier te realiseren zijn ?

gelukkig heb ik hier geen last van; ben net een blokje om gegaan om te kijken want ik kon het me niet voorstellen dat mijn xenon uit zou gaan als ik de ruitensproeier inschakel
722.gif

Frankie

Actief lid
</font><blockquote><font class="small">Citaat: BlackO2</font><hr />

gelukkig heb ik hier geen last van; ben net een blokje om gegaan om te kijken want ik kon het me niet voorstellen dat mijn xenon uit zou gaan als ik de ruitensproeier inschakel
722.gif

[/ QUOTE ]

Waar en wanneer heb je gereden ? ik merk t zelf eigenlijk alleen in t donker op de snelweg. Ik vind t effect wel grappig.. Ziet mensen soms best ff kijken zo van "wat gebeurd daar nu opeens"
smile.gif

Komt inderdaad zoals eerder gezegd van het schuim dat kortstondig de lichtbundel blokkeert.

@FRANKIE
heb door de woonwijk gereden....ga het ook nog op de snelweg proberen....want je maakt me wel nieuwsgierig
crazy.gif

gelukkig weet ik wel dat ze niet echt uitgaan...want dat zou een tekortkoming zijn......

ot.gif
ben vandaag voor het eerst boodschappen wezen halen....wat een grote kofferbak
xyxthumbs.gif
bij thuiskomst wel wat tassen omgevallen maar dat komt omdat ik maar 4 tassen had en er wel 20 in kunnen.....ben wel blij met die bak achter de hoofdsteunen van de achterbank waar mijn doos eieren kan liggen !!! bedankt Skoda
smile.gif

___JC___

Forumguru
</font><blockquote><font class="small">Citaat: BlackO2</font><hr />

722.gif

[/ QUOTE ]

Heb je Xenon en sproeiers dan heb je hier last van. Ze gaan niet uit maar de vloeistof die erop gesproeid wordt zorgt ervoor dat de lampen even niet goed schijnen. Op de snelweg is dit erger. Niet handig gedaan door Skoda..

vdijk

Lid
even een vraagje over het gebruik van de koplampsproeiers.
Gaan de koplampsproeiers tegelijk "aan" als je je ruitensproeiers gebruikt of is hier een andere knop / hendel voor te gebruiken ?

als ik nu mijn Skoda start en dan aan de hendel trek; dan sproeien mijn koplampsproeiers ook (=1e keer) dan de volgende 3 keren alleen op de voorruit en daarna (=5e keer) ook weer op de koplampen....geen aparte knop dus....

Tallguy

Forumguru
</font><blockquote><font class="small">Citaat: adee</font><hr />

[/ QUOTE ]
Klopt als een bus.

Bovenaan Onderaan