Xenon h7 welke goedkopen sets

bobby45

Actief lid
Hallo allemaal

Ik zal mijn octavia 2 uit 2010 en xenon set je willen in bouwen.
Zijn er op dit forum mensen die dit gedaan hebben?
Wat is hun ervaring?
zie ze van 40 euro tot 200 euro
Ja ik heb canbus dus wil geen storingen op de lijn.

Ja ik heb zitten zoeken en zie dat ieder de originele aanbeveel.
Nee ik zoek iets rond de 70 tot 90 euro.
 

chris01

Senior Member
had voor mijn focus lampen van Xenonjan.nl ,waren goed en niet duur.
hij gaf ook een goede service !
 

Eemspoort

Forumguru
Ik wil niet het braafste jongetje uit de klas zijn, maar toch even een belangrijke tip:

Bedenk je wel, dat je met een auto van 2010 moet voldoen aan de geldende regels rond xenon-verlichting.
Dat houd onder andere in, dat je automatische koplamphoogte verstelling en koplampsproeiers of -wiswasinstallatie moet hebben. Daarbij zou ik willen adviseren om de koplampen te wisselen voor projectorlampen, als je deze nog niet hebt.
Ik meen ook, dat er bij de APK naar gekeken word. Dus als je niet elke APK de lampen wilt wisselen, kun je de zaak maar beter goed voor elkaar maken. Kost wat, heb je ook wat, en geen achteraf gezeur met de lange arm.

Gr. Ed
 

wanderer

Senior Member
@ed
dat is al lang geschrapt en geen verplichting meer......zoek maar eens...
PK Keuring vanaf 1 april 2012 (Nederland)
De keuringseisen (APK) dat voertuigen voorzien van dimlichten met gasontladingslampen (Xenon) en die verder in gebruik genomen zijn na 31 december 2006, moeten zijn voorzien van automatische hoogteregeling en een koplampreinigingsinstallatie, komen met ingang van 1 april 2012 te vervallen.

Deze 2 eisen komen vanaf dan te vervallen omdat ze niet langer meer actueel worden geacht, gezien de ontwikkelingen van gasontbrandingslampen (xenon) op de huidige markt. Door het vervallen van de eisen uit de Regeling Voertuigen, wordt dus voorkomen dat voertuigen onnodig aangepast zouden moeten worden.

Dit betekent dus voor menige automobilist dat bij het inbouwen danwel laten inbouwen van Xenon verlichting, onafhankelijk van de datum van ingebruikname van het voertuig en onafhankelijk van het aantal lumen geproduceerd, geen koplampreinigingsinstallatie en hoogteregeling meer ingebouwd hoeft te worden.

Een actueel en dus bijgewerkt overzicht van de APK regelgeving is terug te vinden via de Rijksdienst voor het Wegverkeer :

http://www.rdw.nl/nl/voertuigbranche/apk/apkkeurmeesters/pages/APKRegelgeving2011.aspx (deze link kopieeren).

Let op : de bijgestelde regelgeving is pas zichtbaar vanaf de ingangsdatum 1 april 2012 !!

De aankondiging van de wijziging regelgeving in de Staatscourant ( nr. 19193, 28 oktober 2011 ) is hier ook voor u leesbaar : www.officielebekendmakingen.nl .

Voor u als automobilist van een soortgelijk voertuig betekent dit dat u vanaf deze datum dus ook de xenon verlichting uit ons assortiment eindelijk zonder extra bijkomende kosten in uw auto kunt aanbrengen danwel laten aanbrengen. Dit komt ieders veiligheid ten goede.

Op deze pagina kunt u alvast enkele typen xenon inbouwverlichting bekijken : klikt u hier !!
 
Laatst bewerkt:

Noord26

Forumguru
Ik wil niet het braafste jongetje uit de klas zijn, maar toch even een belangrijke tip:

Bedenk je wel, dat je met een auto van 2010 moet voldoen aan de geldende regels rond xenon-verlichting.
Dat houd onder andere in, dat je automatische koplamphoogte verstelling en koplampsproeiers of -wiswasinstallatie moet hebben. Daarbij zou ik willen adviseren om de koplampen te wisselen voor projectorlampen, als je deze nog niet hebt.
Ik meen ook, dat er bij de APK naar gekeken word. Dus als je niet elke APK de lampen wilt wisselen, kun je de zaak maar beter goed voor elkaar maken. Kost wat, heb je ook wat, en geen achteraf gezeur met de lange arm.

Gr. Ed

Als ik de laatste regelgevingen na lees heb je helemaal geen koplamp reiniging-installatie en automatische hoogte-regeling meer nodig. Bij de APK wordt alleen gekeken naar een correcte afscheiding tussen licht en donker. En daarin laten reflectoren helaas vrijwel altijd steken vallen. Omdat Xenon niet echt een brandpunt heeft, maar meer een vlamboogje.
 

Eemspoort

Forumguru
Kijk aan, dan heb ik toch wat gemist. Dan kan mijn stukje natuurlijk als "niet verzonden" worden beschouwd.
Mijn excuses voor mijn onwetendheid.
Wel mooi, want mits goed afgesteld is xenon veel beter dan gloeilampen.
Niet te min zou ik dan wel voor projectorlampen kiezen en na installatie de lampen (laten) afstellen om irritatie bij de medeweggebruikers te voorkomen. :)
 

dimi74

Banned
Hebben er mensen ervaring met de hierboven aangegeven kits van Lince of van Leddel.Ook een goedkope aanbieder van Xenon kits.

Lees graag jullie op of aanmerkingen.
 

bobby45

Actief lid
dus het mag wel? oke nu ff kijken canbus set je

via erik-nl een setje overnemen hij kan altijd nog ik mijn motor:maakmegek:
 

Canon-Eye

Forumguru
Omdat Xenon niet echt een brandpunt heeft, maar meer een vlamboogje.
De aloude gloeilamp had ook geen brandpunt, maar een gloeidraad van enkele mm lengte en werkte ook in een reflector. Zou die afmeting daarvan dan zoveel verschillen van die van het vlamboogje?
Trouwens, ook de lichtbron in een xenonlamp zal een zekere diameter hebben en geen "punt" benaderen in de meer wiskundige zin.

Zou de positie van die lichtkern t.o.v. de reflector - alsmede de verschillende afsdchermkapjes of flapjes - niet meer invloed hebben dan de eventuele verschillen in de afmeting ervan?
 

andrehj

Forumguru
Gezien het feit dat ik geregeld wordt verblind door die goedkope after-market Xenon-rommel zou ik de OP ten zeerste deze actie willen afraden. Als je dan iets beters wilt kun je beter een goede set H7 gloeilampen aanschaffen.
 

Noord26

Forumguru
De aloude gloeilamp had ook geen brandpunt, maar een gloeidraad van enkele mm lengte en werkte ook in een reflector. Zou die afmeting daarvan dan zoveel verschillen van die van het vlamboogje?
Trouwens, ook de lichtbron in een xenonlamp zal een zekere diameter hebben en geen "punt" benaderen in de meer wiskundige zin.

Zou de positie van die lichtkern t.o.v. de reflector - alsmede de verschillende afsdchermkapjes of flapjes - niet meer invloed hebben dan de eventuele verschillen in de afmeting ervan?

Dat zou heel goed kunnen. Zo heb ik het nooit bekeken. Neemt echter de basis niet weg dat bij elke reflector koplamp die omgebouwd is van halogeen naar xenon er strooilicht optreed. Meestal slechts een matige toename en acceptabel, maar in sommige gevallen zie ik geen verschil tussen groot- en dimlicht. Wanneer ik dat tegen kom, mag die minimaal 5sec van onze bi-xenon 'genieten'. Je zou denken dat men zelf moet merken dat ze wel erg vaak geseind zouden worden dat ze grootlicht aan het voeren zijn, of dat het tenminste zo lijkt. Echt gevaarlijk op die manier. Zeker onlangs nog met de sneeuw op onverlichte binnenwegen.

Er zijn wel een paar auto's op de markt met af-fabriek xenon lampen icm reflectoren, maar tegenwoordig zijn het allemaal lenzen. Dat is niet voor niets.

Lince heb ik zelf dus goede ervaringen mee. Hun opgegeven lichtkleuren kloppen in de praktijk ook gewoon en altijd snel te bereiken met vragen of als je service nodig hebt.

De TS heeft neem ik aan lens-koplampen?
 

bobby45

Actief lid
mijn lampen zijn zo als hier naast lens type.
ik heb nu een dure Philips h7 lamp set je bij brezan 44 euro Philips X-tremeVision ...

maar zie dat deze ook niet het eeuwige leven.

lampen met en vast brand punt zijn deze van vuurtoren of navigatie lichten deze lenzen zijn speciaal voor die lampen. vetus.naviagtielamp.jpg
 

andrehj

Forumguru
Ik kan niet zien of de lampen waardoor ik verblind wordt 'goedkope aftermarket Xenon-rommel' is of een slecht afgestelde OEM set, en een te hoog afgestelde Halogeenlamp is ook verblindend..toch?;)
Overigens kan ook die 'goedkope aftermarket Xenon-rommel' goed (of tenminste beter) afgesteld worden neem ik aan.:)
Nou, dat verschil is toch wel erg duidelijk hoor! Als af-fabriek Xenon te hoog is afgesteld, zie je een verblindend wit licht met nog steeds een duidelijk licht-donker scheiding.
After-market Xenon wordt vaak gemonteerd in een gewone reflector-koplamp, waardoor een veel te diffuus licht ontstaat, en de licht-donker scheiding vaag wordt. Bovendien wordt after-market vaak rond de 8000K gemonteerd, wat gewoon blauw is.
Een te hoog afgestelde halogeenlamp zit rond de 3000K, is daarmee veel geler dan een Xenonlamp en daardoor gemakkelijk te onderscheiden. Bovendien gaat het dan vaak om één koplamp (die dan meestal scheef in de fitting zit).
 

Canon-Eye

Forumguru
Er zijn wel een paar auto's op de markt met af-fabriek xenon lampen icm reflectoren, maar tegenwoordig zijn het allemaal lenzen. Dat is niet voor niets.
Of het nou een ouderwetse koplamp met gloeipeertje betreft (die overigens meestal toch óók was voorzien van lenzen, namelijk gewoon het koplampglas met al z'n bulten en ribbels!), of een halogeen koplamp met een reflector erachter en hetzij nog koplampglas-lenzen of projectorlenzen, of een xenon unit in welke vorm dan ook: het gaat er om dat het geheel van lichtbron, reflectie*), afscherming en lenzen (binnenin of als buitenkant) een goed op elkaar afgestemd geheel moet vormen voor een goede en veilige werking zonder gevaar of hinder voor tegenliggers.

Om die reden wil ik niks anders dan ofwel OEM units, of eventueel complete vervangende units die specifiek voor mijn model en type auto zijn ontwikkeld. Ik ga simpelweg niet klooien met allerlei zooi die "wel moet passen".

*) Ik ga er toch van uit dat ook xenonverlichting met lenzen een vorm van reflectie bevat. Tenslotte wil je alle licht uit die prachtige lichtbron toch zoveel mogelijk één kant op sturen, namelijk naar voren - en wel door die lenzen. Als er geen reflector achter zit om te voorkomen dat een deel van het licht verloren gaat, wat dan wel?
 

GJ M

Forumguru
Ik gebruik zelf deze. Krijg nooit signalen dat mn lampen verkeerd afgesteld staan. Bevallen goed en geen storings melding
 

Bolkm00d

Senior Member
Beste GJM, ik heb dezelfde gebruikt. Na een jaar de meest vreemde meldingen in de auto, variërend van een oliemelding tot knipperende binnenverlichting en niet functionerende richtingaanwijzers, nooit weer deze rommel. Voor mij alleen nog OEM spullen.
 
Bovenaan Onderaan