Xenon installeren fabia 6y5 cobi 2004

Zit te denken om xenon in te bouwen, was bij me vorige auto heel goed bevallen.
Heb diverse vragen.
  • Kunststof koplampen en xenon gaan die samen?
  • Geen projector is dat een probleem?
  • Originele koplampen gebruiken of andere met projector meer verschil?
  • Heb ik canbus aansluiting nodig? ivm foutmeldingen.
  • Welke xenon kan ik het beste nemen voor een goede prijs.
Mijn ervaringen pas pilot xenon met canbus.
Had andere koplampen met projector en glazen koplampen.
Heb er 4 jaar mee gereden tot dat 1 kant begon te flitsen.

Eemspoort

Forumguru
1) Ja
2) Nee
3) Geen idee, maar ik heb de indruk dat een projectorlamp wel beter geschikt is voor xenon, daar de meeste originele xenonlampen ook achter projectors zitten
4) Geen idee, maar ik denk het niet. Maar er is vast wel iemand die daar uitsluitsel over kan geven.
5) Gewoon reviews gaan zoeken. Veel setjes die hier in NL verkocht worden komen vaak ook gewoon uit China.
Het kan dan goedkoper zijn om zelf in China te bestellen via E-bay. Garantie zit dan wat lastiger, natuurlijk.

In mijn C5 had ik een China-setje, heeft 3,5 jaar goed gewerkt, toen ruilde ik de auto in.
Als je de zaak hebt in/omgebouwd, laat de koplampen dan wel even afstellen. Daar doe je de medeweggebruikers een groot plezier mee. ;)
En persoonlijk zou ik voor projectorlampen kiezen, als die er zijn voor jouw model Fabia.
En ofschoon het niet verplicht is, zou ik toch ook kijken of er dan ook koplamp-sproeiers voor te vinden zijn.

Succes!

Erik_NL

Forumguru
ik heb zo'n China-setje liggen. Ooit gekocht via eBay.de op aanbeveling van een duitstalig Skoda-forum. Nieuw in doos, is nooit ingebouwd geweest. Over te nemen voor 10 € plus verzendkosten. Bij interesse graag afhandeling dmv een PB (dat heet hier conversatie).

bobby45

Actief lid
erik_nl is dit en h7 setje zal hem graag over nemen bericht aub

Laatst bewerkt:
Owky dan ga ik een cheap setje regelen.
Was naar een autozaak geweest hahaha.
Zonder canbus 200 euro.
Met canbus 300 euro voor een pilot setje.
Kleur was wit met blauwe gloed....

Das beetje te duur voor een skoda rijder hahahaha als ik dan...

Bakkertje

Forumguru
Vanaf 18 dollar inclusief gratis verzending..
http://nl.aliexpress.com/wholesale?SearchText=h7 xenon hid&catId=&initiative_id=SB_20150211120023

Waarschijnlijk zelfs dezelfde setjes als die je in NL voor 200 koopt ;)

disclamer:
Persoonlijk heb ik een ongelooflijke hekel aan mensen met dergelijke setjes in hun auto en daarmee jan en alleman verblinden. Desalniettemin respecteer ik eenieder z'n keuze om dit wel of niet te doen en help ik je graag op weg naar de goedkoopste plek waar je dergelijke lampen kunt vinden ;)

Bakkertje

Forumguru
Verzending duurt doorgaans tussen de maand en twee maanden voor de gratis variant. Als je kiest voor DHL heb je het binnen een dag of 3 in huis, maar dan ben je waarschijnlijk meer aan de verzendkosten kwijt dan aan de lampen zelf. In dat geval kun je beter meerdere setjes laten komen.
Tot nu toe heb ik al meerdere dingen uit China (Tablet, telefoon, hoesjes, PS3 controllers, krimpkous, etc.) laten komen en tot nu toe (klopt af) nog nooit problemen mee gehad.
Een tip is wel om het via een site te doen waar ze ook paypal accepteren, als je dan onverhoopt niets krijgt of het verkeerde (is mij nog nooit overkomen) dan kun je je geld terug claimen.
Ik bestel meestal bij www.banggood.com en heb daar erg goede ervaringen mee.

http://www.banggood.com/buy/Xenon-hid-h7.html

Bovenaan Onderaan