Xenon retrofitten

VanDeursen

Nieuw lid
Beste leden,

De zoekfunctie heb ik al gebruikt maar helaas niets tegen gekomen;
Ik ben bezig een ALWR setje (hoogteregeling) in te bouwen in een Skoda Superb II
Kufatec 37914, helaas is er geen schema bij en heb ik ook geen schema ter beschikking zoals van Elsawin.

Graag had ik een aantal zaken geweten;
op de kabelboom zitten 7 kabels
2 x shutters
2 x canbus
2 x Plus en Massa
1 x "A 2 Light On"

De shutters kabels weet ik helaas niet waar aan te sluiten op de cecm (1K0 937 086 A), en de "A 2 Light On" kabel weet ik helaas ook niet waar op aan te sluiten. (CECM T52a/2 is leeg en lijkt me onlogisch anderzijds vermoed ik op de lichtschakelaar? al weet ik de functie er niet van)

Ook had ik graag een pinout gezien van de koplampen zelf want de lichten willen helaas nog niet aan.

mocht er mij iemand mij dit kunnen bezorgen kan ik er wel een howto over schrijven

alvast bedankt

VanDeursen

Nieuw lid
echter was de 55 Xenon gerate ook nog op fabrieksinstellingen, deze zijn door mij verandert naar 1376839.
Helaas weet Ross tech ook geen raad en het popup ballonetje verwijst naar support per email.
Dus heb ik geen uitleg over wat 1376839 precies betekent.

Bakkertje

Forumguru
kun je hier wat mee?
632941250.png

Komt van http://teile.club/skoda/teilekatalo...SVW&modell=SUP&einsatz=2011&epis_typ=632&hg=9

VanDeursen

Nieuw lid
Helaas niet. hoogteregeling en de kabels liggen echter al allemaal, en zijn al allemaal aangesloten.
Enkel de 2x shutter kabels waar deze op de CECM/BCM moeten en waar de "A 2 Light On" moet op aangesloten worden weet ik helaas niet. Naar deze info ben ik echter op zoek.

VanDeursen

Nieuw lid
soit, ondertussen info verkregen. Ga het hier posten hebben jullie er ook iets aan.

T52c/52 "A 2 Light On" -> komende van gewoon de lichten die zogezegd aanstaan blijkbaar heeft de ALWR unit deze info nodig en leest ie dit niet uit de canbus.
T52b/48-49 Shutters L+R

1K0 937 087 H CECM/BCM boordnet voor xenon lampen.

VanDeursen

Nieuw lid
We hebben er een 1K0 937 087 A CECM/BCM boordnet ingestoken (gezien andere skoda's, touran's etc... deze ook hebben), Coderingen gekopieerd van de oude boordnet naar de nieuwe, xenon aangevinkt en alles werkt feilloos.
Mits de info van mijn vorige post werkt alles.

Bovenaan Onderaan