Xenon sproeier versus Merel

Shabba

Forumguru
Vanochtend op de A6 een paar vogels tegen de voorkant. 1 door de onderste luchtgril kats strak in het hoekje..met pulleken is die er weer uit. De andere heeft het chromen kapje van de xenon sproeier geraakt, kapje heb ik nog maar is wel los. Is er een foefje om de sproeier naar voren te laten komen in een soort parkeer stand? Lijkt alsof er iets is afgebroken, zijn die dekseltjes los te bestellen?
Geen foto's :shocked::D

Cordoba

Forumguru
Al gekeken in de kennisbank? Lijkt me dat voor montage/demontage van de koplampsproeiers dat ook nodig is.

error404

Senior Member
Zover ik weet gaan die sproeiers op waterdruk naar buiten. Er zit geen motortje in. Mogelijk kan je 'm voorzichtig eruit trekken? Kapje kan er er zo op klikken, of je ze los kan kopen weet ik niet. Het sproei mechanisme is wel los te vervangen maar dan moet de hele bumper eraf. (Geen idee of je dit los kan kopen, denk het wel @Joske weet dat mogelijk wel?) Mogelijk is een drupje lijm ook wel afdoende? Zit het los, dat kapje?

aiva tco adoks

Forumguru
Bij de octavia met oem xenon vliegen de kapjes er bij bosjes af.
Daar kan je de sproeier naar voren halen. (Deze zat wel in de bumper ipv de lamp)
Ik zou het voorzichtig proberen.

Shabba

Forumguru
Zover ik weet gaan die sproeiers op waterdruk naar buiten. Er zit geen motortje in. Mogelijk kan je 'm voorzichtig eruit trekken? Kapje kan er er zo op klikken, of je ze los kan kopen weet ik niet. Het sproei mechanisme is wel los te vervangen maar dan moet de hele bumper eraf. (Geen idee of je dit los kan kopen, denk het wel @Joske weet dat mogelijk wel?) Mogelijk is een drupje lijm ook wel afdoende? Zit het los, dat kapje?

Het kapje is eraf, ik ga proberen het terug te duwen...volgens mijn wederhelft is er niets afgebroken.

bobbl

Forumguru
Ik heb die sproeierkapjes gespoten en ik kon ze er zo afhalen en weer opklikken, de sproeier kan met enige kracht naar buiten getrokken worden.

Bovenaan Onderaan