Xenon verlichting plaatsen

Rabbit

Lid
Beste skoda liefhebbers,

Ik heb een skoda octavia 3

Nu ik kan een paar xenon koplampen kopen voor de o3 .en de vraag is zijn deze gewoon over te zetten is het plug&play werk of moeten er nog een paar dingen aangepast worden ?

Mvg

CDK

Forumguru
Als je af fabriek geen xenon hebt is dat niet plug & play, dan moet je een ombouwset kopen van een paar honderd euro met het risico op rare storingen. Niet aan beginnen is mijn advies.

Rabbit

Lid
Oké ik dacht dat je dit snel zou hebben met die rommel die er achteraf kan bij plaatsen. Maar ik zou de complete koplamp met led en xenon over verzetten dus alles blijft toch origineel dan

CDK

Forumguru
Als je de complete units kan overplaatsen dan is het een ander verhaal inderdaad.
@ertromp kan je wel vertellen of er dan nog iets omgecodeerd moet worden.

CDK

Forumguru
Ik verwacht eerlijk gezegd alleen omcoderen :jaja: Maar dealers kunnen / mogen dat waarschijnlijk niet. VCDS en VCP mogen ze niet gebruiken van importeur Pon ;)

H@RM

Senior Member
Kan inderdaad maar zo zijn dat er een ander boardnet regel apparaat in moet als deze geen xenon ondersteunt

Antera

Donateur
Oké ik dacht dat je dit snel zou hebben met die rommel die er achteraf kan bij plaatsen. Maar ik zou de complete koplamp met led en xenon over verzetten dus alles blijft toch origineel dan

Omcoderen zal de oplossing kunnen geven als je een high end module erin hebt zitten. Dit is een manier die ik al lang wilde uitzoeken, maar helaas geen persoon had die het om wilde bouwen. De vraag is ook of de stekkers wel gelijk zijn want dat is een minimale eis. Als het goed is moet dit met VCP namelijk snel om te coderen zijn via PR code

• Leuk
Waarderingen: CDK

andrehj

Forumguru
En er zullen toch ook wel een hoogteregeling (incl opnemers op voor- en achteras) en koplampsproeiers ingebouwd moeten worden? Samen lijkt met dat nog een aardig feestje...

hemi24

Forumguru
en bij koplampsproeiers waarschijnlijk ook een groter ruitensproeiervloeistofreservoir met 'laag-niveau'-melding...

verder heb je ballast nodig, omvormers naar high voltage. Die kosten op zich de wereld niet.
Alles bij elkaar denk ik dat je meer problemen op de hals gaat halen dat je denkt.

turboturbo

Forumguru
Kortom, lekker led koplamp lichtjes in je bestaande units steken.... Stond een paar maand geleden een nieuws artikel hier op dit forum van een setje Nederlandse mbv Phillips gemaakte led lampen.... Niet goedkoop maar vast niet zo duur als het hele opgesomde circus hierboven... :)

Zwapp

Forumguru
Zou het nou echt zoveel moeilijker zijn dan bij de O2? Weet dat het appels met peren vergelijken is maar ik had bij mijn vorige O2 namelijk xenon units gestoken, gaf geen enkel probleem... Of is de O3 nog slimmer geworden :pieker:

Rabbit

Lid
Merci voor de reactie allemaal maar ga het toch maar bij de gewoone koplampen houden het lijkt mij een redelijk rompslomp allemaal .

Antera

Donateur
verder heb je ballast nodig, omvormers naar high voltage. Die kosten op zich de wereld niet.
Alles bij elkaar denk ik dat je meer problemen op de hals gaat halen dat je denkt.

zitten allemaal in de koplamp verwerkt. Hoogte regeling is niet perse nodig. Je kan de lampen ook afstellen zonder de hoogte regeling. Er is nergens verplicht om sproeiers en/of hoogte regeling te hebben namelijk dat hebben ze jaren geleden al geschrapt

Bovenaan Onderaan