Xtrons pf73mtv

Zwapp

Forumguru
Gister, na een week wachten, eindelijk mijn nieuwe navi binnen gekregen!
De xtrons pf73mtv welke ik direct geinstalleerd heb, en wat ik eigenlijk niet had verwacht was het plug en spelen maar!

De interface is lekker snel en het touchscreen reageerd goed, zeker in vergelijking met mijn vorige unit, de kenwood dnx7260bt.

Het instellen ging ook zonder handleiding en dus een intuitief goed systeem!

Bluetooth music en carkit werken prima en de geluidskwaliteit is dan ook prima, zeker met de optionele microfoon, de ingebouwde mic niet getest...

Ik had al veel gelezen met betrekking tot de gegevens uitlezing van de canbussystemen in de O2 prefl, maar deze radio geeft bijna alles weer, de climatecontrol, stoelverwarming en pdc worden niet weergegeven.
Verder deuren open, rpm, sproeiervloeistofniveau etc word keurig weergegeven!

Echt vollop navigeren ben ik nog niet aan toe gekomen en mirror functie voor android heb ik ook nog niet getest, maar ik wou jullie nog niet onthouden van een eerste review!

Ook nog wat fotootjes gemaakt van de unit:

Bijlagen

• 20160616_092108_resized.jpg
    20160616_092108_resized.jpg
    697,7 KB · Weergaven: 181
  • 20160616_092101_resized.jpg
    20160616_092101_resized.jpg
    747,3 KB · Weergaven: 169

Zwapp

Forumguru
Helaas komen er geen zendernamen in de voorkeuzeknoppen, of ik ben er nog niet achter hoe dat voor elkaar te krijgen maar linksboven staat wel de zendernaam in de rds, mij stoort het niet zo...

Zwapp

Forumguru
Edit: de pdc voor en achter werken wel, krijg netjes een auto in beeld met streepjes wat er gedetecteerd word, dit was toch niet mogelijk zonder optisch pdc??:sterretjes:

Nomitos

Nieuw lid
Hoe heb jij het Skoda logo zichtbaar gekregen?
Ik heb dezelfde unit alleen krijg het Volkswagen logo niet veranderd....

Zwapp

Forumguru
Als je je eerst even voorstel in het daarvoor bestemde topic zal ik even precies kijken waar dat ook weer te vinden was...

Zwapp

Forumguru
Menu - Applications - Settings - Factory set - code 3368 invullen - logo set.

Dacht ook eerst dat het een factory reset optie was maar in dit menu is nog een hoop in te stellen!

Succes ( ook met voorstellen ;))

ABruintje

Senior Member
Mag ik vragen waar je deze besteld hebt ?
Op de site van Xtrons kan je niet naar Nederland verzenden.

En is hij ook in Nederlandse taal in te stellen, het is tenslotte Android ?

Nomitos

Nieuw lid
@ Zwapp, het is gelukt dankjewel! Zal deze week even mijzelf voorstellen!

@ Abruintje, ik heb hem besteld via budgetnavi.nl

Eltjo

Forumguru
En Zwapp, hoe bevalt de unit tot nu toe?
En de navi? Wat is jouw referentie wat dat betreft? Is het snel genoeg? Een TomTom of een traag Skoda systeem?
Ik heb net een oudere TomTom One XL verkocht omdat ik deze te traag vond; je bent de hoek al om en daarna is de TT pas de hoek om. Dan rijdt je makkelijk mis waarna het berekenen van het corrigeren van de route ook weer lang duurt.
Kan je de navi makkelijk updaten (kosten?) en hoe goed zijn de kaarten?

Zwapp

Forumguru
Ik kan hem Helaas voor jou niet vergelijken met een rns of skoda navigatie, snel is ie zeker weten!
Navigatie is van igo en is als je Tomtom gewend bent even wennen maar wel goed, ook de tmc voor verkeer en omleidingen werkt goed.
Ik Ben helemaal tevreden met dit systeem, hij draait op wince dus kun je zo andere navigatie erop zetten zoals sygic wat meer op Tomtom lijkt.

Eltjo

Forumguru
Bedankt voor je info!
Wat ik nog helemaal vergat is wat voor mij erg belangrijk is; hoe is de geluidskwaliteit vanaf MP3 USB/SD?
In m'n Passat was ik er tevreden nadat ik de Pioneer radio/CD vervangen had voor een Sony met BT voor telefoon en met USB ingang. Fantastisch geluid via de voor standaard VW speakers en achter Sony speakers - niets bijzonders. Alleen de laagste 2 bandjes van de 7 bands equaliser iets gedempt, verder smullen. Dat was dus wel een tegenvaller met de huidige combinatie Swing radio en standaard speakers.

Zwapp

Forumguru
Tja Das natuurlijk persoonlijk, ik vind er een knap geluidje inzitten als audiobeet...

Bovenaan Onderaan