En met dank aan Google Translate:
In deze redenering valt regelrecht de term 'downsizing' het voorstel voor deze ongekende 1.2 TSI-motor met 105 pk. Dat een klein blok 1.2 viercilinder benzinemotor aanbod als oplosmiddel en overtuigende prestatie in deze Yeti (assembleert reeds de VW Golf-en we ook echt graag van de combinatie) roemt de mogelijkheden van deze techniek, maar ga door delen.
Met overvoeding, het rijplezier van dit kleine blok en ik wilde een 1.8-liter lucht. Deze motor zorgt voor een boost van hun eerste bochten zeer aangename en sociale uitkeringen, en de rest van het assortiment van de rotatie heeft een zeer consequente aanpak, gedeeltelijk omdat het berust op een 6-speed versnellingsbak. De 105 pk wijdverbreid veel meer theoretisch dan wij ons kunnen voorstellen, een zeer handige optie en betrouwbaar tourer worden. Er is ook veel koppel en doorstarts voortvloeien uit terloops naar de versnellingsbak. Maar als de prestaties van 105 pk (125 zijn verschenen te gaan via de bank) Tourer overtuigend alternatief, het verbruik van de 1,2-liter verstoren het beeld. Het is waar dat de aerodynamica van de Yeti is een zware rem op de middellange en de hoge snelheden, en dus de 8,5 l/100 km in een comfortabele cruise bij 120 km / h is het beste wat we kunnen krijgen als we betrokken raken.
Van daar, afhankelijk van de bagage, het terrein en onze manier van rijden, het verbruik exponentieel kan stijgen (een atmosferische motor van de macht is meer soortgelijke evenwicht tussen minimum en maximum verbruik). Hetzelfde gebeurt in de stad, die in veel alledaagse situaties de 10 l/100 km is een hoeveelheid zeer gemakkelijk en op grote schaal overschreden. Dat wil zeggen, met deze motoren, het verbruik volgens hun capaciteit kunnen komen tegen zeer gunstige voorwaarden, maar niet opgegeven of de betrokken bestuurder, die zijn te wijten aan het motorvermogen en de supercharger (turbo) en, nog belangrijker, de Hoe kleiner de motor, de toegenomen werkdruk.