Yeti 1.2TSI en Superb Combi 1.8TSI trekauto van het jaar

MarcoO2

Forumguru
13423_1_480.jpg

Zojuist werd ik er via een mailtje van VerrassendSkoda op gewezen dat de oa de Yeti 1.2TSI en de Superb Combi 1.8TSI trekauto van het jaar zijn geworden. Inmiddels heeft het bericht ook de media bereikt:

23 april 2010
De Skoda Yeti 1.2 TSI is door de ANWB Kampeer en Caravan Kampioen uitgeroepen tot Trekauto van het Jaar 2010. Het Tsjechische merk wint voor het tweede jaar op rij.

De Skoda Yeti 1.2 TSI mag zich de Trekauto van het Jaar 2010 noemen. Het ANWB-tijdschrift Kampeer en Caravan Kampioen (KCK) heeft de SUV uitgeroepen tot overall-winnaar van de jaarlijkse verkiezing. Vorig jaar won Skoda ook al, toen met de Superb.

De Yeti is de winnaar van de A-klasse. In de B-klasse riep KCK de Mazda 3 2.2 CiTD tot winnaar uit. De Volkswagen Golf Variant 1.4 TSI met DSG-automaat pakt de overwinning in de C-klasse en de Skoda Superb Combi 1.8 TSI schrijft de D-klasse op z’n naam. De Renault Scenic TCE 130 wint bij de MPV’s en de beste vierwielaangedreven trekauto is volgens de ANWB de BMW X1 2.0d Xdrive automaat.

13423_3_480.jpg

De kandidaten zijn op de testbaan van Daf in Sint Oedenrode twee dagen lang aan de tand gevoeld. De capaciteiten van de trekauto’s werden beproefd op verschillende soorten wegdek, hellingen en in slingerproeven. Daarnaast keek het testpanel naar het ‘vakantiegemak’ van de auto – waaronder zaken als functionaliteit en comfort vallen.

LenK

Forumguru
Hoe zit dat met die klasse indeling ??
De Yeti tussen de Clio's en Corsa's ?
En die Mazda is hetzelfde formaat als een Golf

mmarechal

Actief lid
Dat is inderdaad een goede vraag. Gezien de prijsstelling van de Yeti gaat die toch al meer richting de klasse van de Golf / Astra e.d. al zit hier natuurlijk de Octavia weer in.....?

OuweHippie

Senior Member
Komt dat even goed uit.

Nu rij ik over een maand ineens in de winnende auto met een BIOD 350TL (bruine band) richting het zuiden. :)

Ok, 't is wel een DSG7 maar dat zie je toch niet snel aan de buitenkant.

Fantastisch, wordt ik nog ongeduldiger dan ik al was. Nog een paar weken en dan hoop ik onze witte yeti 1.2 met DSG voor onze KIP Kompakt te plaatsen. Uiteraard had ik op caravantrekker.nl al een heel goed resultaat mogen lezen van deze combinatie. Nu nog in het echt gaan ervaren. Ik zal in ieder geval de test gaan kopen. lekker binnenkomertje. Skoda weer helemaal terug aan de top zoals voor de oorlog.

corsaar

Senior Member
Dit had ik persoonlijk nooit verwacht !!! de Yeti 1.2 als beste caravan trekker !!
Ik heb de 1.2 daig onderschat, nog een paar weken wachten . En dan komen de praatjes!!!

Bovenaan Onderaan