Yeti 1.4 EXPEDITION MATO BROWN - ratelgeluid bij optrekken

matobrown14

Nieuw lid
hallo yeti rijders,

Kan iemand mij vertellen wat een ratelgeluid kan zijn op ongeveer 1400-1600 toeren bij het optrekken van 1 naar
2 versnelling. De dealer is er 2 uur mee bezig geweest maar kan het niet vinden. Zeer irritant bijgeluid.
Het is ook niet altijd. Warm of koude motor maakt niet iemand. Maar wel 75 keer van de honderd.
Het is een resonerend geluid. Bij harder rijden is het volgens mij niet weg maar hoor je het minder
door alle rijgeluiden.
Ben zeer benieuwd. Ik heb een 1.4 TSI Exp.

Ik heb ook een 1.4 (24k op de teller) maar ken het fenomeen niet. Hoeveel heb je op de teller voor zover het aan de motor / versnelling licht?

Ik weet wel dat ik meestal een fles in de deur heb staan die soms begint te resoneren. Misschien iets dergelijks bij jou het geval?

Fabia

† In Memoriam
Tip: Yeti helemaal leeg maken en dan een proefrit maken. Soms heb je gewoon niet in de gaten dat er ergens toch wat ligt te rammelen.

Tallguy

Forumguru
Kan het de "wastegate" zijn waarvoor de 1.2 TSI's (oa die van mij) voor zijn teruggeroepen? Laat je dealer eens nakijken bij PON of er iets over jouw (type) auto staat.

Witte Yeti

Actief lid
Kan iemand mij vertellen wat een ratelgeluid kan zijn op ongeveer 1400-1600 toeren bij het optrekken van 1 naar 2 versnelling. De dealer is er 2 uur mee bezig geweest maar kan het niet vinden. Zeer irritant bijgeluid.
Het is ook niet altijd. Warm of koude motor maakt niet iemand. Maar wel 75 keer van de honderd.
Het is een resonerend geluid. Bij harder rijden is het volgens mij niet weg maar hoor je het minder
door alle rijgeluiden.
Ben zeer benieuwd. Ik heb een 1.4 TSI Exp.

Kijk eens in deze post voor het ratelend geluid, er is daar al het een en ander over geschreven.
Met name post #7 met foto, zou interessant kunnen zijn.

rupo

Lid
Er is idd al het eea over geschreven in andere onderwerpen, bij mij was het een slang die verplaatst moest worden. Zoek het forum er even op na.
Succes,
Ruud

matobrown14

Nieuw lid
Uiteraard, alle dingen in de auto weggehaald, maar je hoort echt dat het onder de motorkap vandaan komt.ca. 24.000 op de teller.

matobrown14

Nieuw lid
Ik weet zeker dat er niets ligt te rammelen.Het enige kan zijn misschien los kabels onder het dashboard, maar ik denk eerder zoals ik las bij
andere modellen skoda's bv de distributieketting welke ik na laat checken heel binnenkort. Ik heb nu nog 1 jaar gar.
dus moet het wel in deze tussentijd verholpen zijn, bedankt voor de tips.

matobrown14

Nieuw lid
Wat bedoel je met IN DEZE POST, wat moet ik aanklikken. als je een foto heb kan ik even hier naar kijken. Mijn Yeti rijd in Nieuwerkerk IJssel en omgeving.
Het leuke is dat er een zelfde kleur rondrijdt welke ik vaak tegenkomt..

Witte Yeti

Actief lid
Wat bedoel je met IN DEZE POST, wat moet ik aanklikken. als je een foto heb kan ik even hier naar kijken. Mijn Yeti rijd in Nieuwerkerk IJssel en omgeving.
Het leuke is dat er een zelfde kleur rondrijdt welke ik vaak tegenkomt..[/QUOTE

Als in mijn post op "deze post" klikt, wordt je doorgelinkt naar de pagina die ik bedoel, je ziet dan bij post #7 (nr. te zien in groene balk aan de rechterkant) een foto, waar te zien is bij welk gedeelte van je motor er eventueel resonantie optreedt. Deze resonantie is te verhelpen met een tire-wrap of iets verplaatsen.
Als het niet lukt met "deze post", dan gebruik je dit:
http://www.skodaforum.nl/board/showthread.php?16380-Resonantie-(uit-motorruimte)
De distributieketting kan ook een rammelend geluid veroorzaken, maar dit hoor je vooral bij stationair toerental. Als dit het geval is moet de dealer dat zeker weten, die hebben daar bericht over gekregen.

ActivePlus

Nieuw lid
Bij ongeveer 10.000 km op de teller heb ik ook met name bij het optrekken een ratelend geluid gehoord. Bij de dealer was er (natuurlijk) niets te horen, maar bij het wegrijden was het er weer. Met name in de tweede versnelling en dan de pook iets naar achteren trekken. Euvel was toen gauw gevonden, de kabels van de versnelling raakten een beschermplaat. Misschien is dit ook hier de oplossing.

Fabia

† In Memoriam
Het leuke is dat er een zelfde kleur rondrijdt welke ik vaak tegenkomt..

Dan hoop ik je een keer te kunnen spotten. Ik woon in Krimpen aan den IJssel.

Bovenaan Onderaan