Hoi,
Wat zijn de zwakke plekken en waarop te letten bij een Yeti.
Kun je bij voorbeeld beter een nieuwere nemen of zijn ze hetzelfde.
Ik heb al gelezen dat er vrij veel rij geluid is. Klopt dat ook?
Bij voorbaat dank voor de reakties.
Echt zwakke plekken bij de Yeti zo ik niet kunnen opnoemen, behalve het opgegeven verbruik en uiteindelijk het werkelijke. En dan praat ik wel over mijn 1,4 TSI benzine uitvoering.
Maar goed de stroomlijn van een Yeti is er natuurlijk wel één van een baksteen.
Of je beter een nieuwe kunt nemen...... tsja als je er één wil hebben zonder gebruiks schade dan wel, maar hierin speelt bij sommige mensen natuurlijk ook het financieele plaatje mee.
Maw kun je hem wel of niet nieuw betalen ?? En daar ik niet kan en wil kijken naar jouw bankrekening is dit een vraag met een antwoord die je zelf beter kunt beantwoorden.
En het vele rijgeluid waar je over spreekt.......... tsja de motor is zo ongelooflijk stil als je achter stuur zit dat je op toerenteller moet kijken of hij wel of niet loopt.
En hierdoor komen er andere dingen naar boven die geluid veroorzaken en opeens als hinderlijk worden bestempeld.
Maar met de juiste banden onder de Yeti valt dit allemaal wel reuze mee hoor.
Had standaard er van fabriek Dunlop's onder en het rij geluid was wel aanwezig maar voor mij zeker niet storend.
Heb nu twee banden van vredestein eronder en ja die zijn kwa rijgeluid zeker wel stiller dan de dunlops en zodoende zullen deze dunlops ook nog worden vervangen voor vredestein banden.
De winterbanden van conti ( 830 serie ) hoor ik al helemaal niet tijdens rijden.
Blijft het rijwind geluid over, en met raam open hoor je dat zeker wel, maar zodra de ramen gesloten zijn merk je hier minimaal hinder van.
Maar goed dat is mijn ervaring , en kan me goed voorstellen dat als je overgevoelig bent voor geluid dat je dit alles weer op een totaal andere manier ervaart.
Zelf zou ik zeggen mbt de aanschaf waar je nu voor staat , gewoon doen indien je dit financieel kunt doen en je zal geen spijt krijgen van die beslissing !!
Want het is gewoon een heel fijne wagen om mee te rijden en heel erg goed ook in de bochten waar menig meerijder heel verbaasd over reageerde daar ze dachten dat we in de berm / vangrail zouden belanden