Yeti, Bolero systeem met matige geluidskwaliteit

Gazelle

Nieuw lid
Ik heb een Yeti uit September 2015. In de auto zit een Bolero unit. Alleen de geluidskwaliteit is zeer matig.
Ook werkt de equalizer niet, al hoewel ik deze wel in het scherm krijg.
In het instructie boekje staat dat ■ Soundcharacter als instel mogelijkheid. Dit krijg ik niet in beeld.
Weet iemand hier meer over?

Bakkertje

Forumguru
Als ik me niet vergis heeft de Yeti hetzelfde probleem als de Octavia / 2e generatie superb en dat is dat de luidsprekers ongelooflijk vervelend geplaatst zijn. De 16,5 cm luidspreker zit naast je stoel en straalt uit naar je bips. Die hadden ze voorin de deuren moeten plaatsen (zoals ze dat inmiddels al wel doen).
Verder is de Bolero een toestel, net als de overige toestellen uit die tijd, met een (te) zwakke eindversterker.

Oftewel wil je er echt iets mooi klinkend van maken dan zul je er (naar mijn mening) toch behoorlijk in moeten investeren. Zelf heb ik een Octavia gehad waarbij de originele Columbus (wegens diefstal) vervangen is door een JVC toestel, daarmee klonk het allemaal al een stuk beter. De ongelukkige plaatsing van de luidsprekers los je daarmee echter niet op.
De Skoda's met een sound systeem hebben een 3-weg opstelling in de deuren en hebben een midden tonen luidspreker bij de deurgreep, daarmee los je het plaatsingsprobleem op.

Net even gegoogled maar volgens mij bestaan er geen Yeti's met sound system, kwam wel onderstaand draadje tegen over het optimaliseren van je deuren:
Sound deadening Yeti front doors - Skoda Yeti Guides - BRISKODA

Bovenal is het geluid in je auto natuurlijk erg smaak gevoelig en zijn er heel veel meningen hierover.

Gazelle

Nieuw lid
Bedankt de reacties. Ik heb het idee dat de software niet goed werkt omdat o.a.:
- equalizer totaal niets doet
- "soundcharacter", een instelling die in het instructie boekje staat, niet in beeld komt

hemi24

Forumguru
Dat tweede punt zal aan het volgende liggen (tekst staat er boven in het instructieboekje) :
De omvang van het volgende menu is afhankelijk van de wagenuitrusting met het soundsysteem.

Laatst bewerkt door een moderator:
Bovenaan Onderaan