Yeti genomineerd voor auto van het jaar verkiezing

MarcoO2

Forumguru
De Škoda Yeti staat pas op 2 oktober bij de Nederlandse dealer, maar heeft nu al een nominatie voor de verkiezing van Auto van het Jaar op zijn naam staan. De ongewoon lange lijst met kandidaten is zojuist door het jurycomité bekend gemaakt.

De juryleden van de Auto van het Jaar-verkiezing moeten voor 30 oktober hun voorkeurstemmen uitbrengen. Enkele dagen daarna wordt dan een korte lijst gepubliceerd met de populairste types genoemd en die gaan door naar de finale. Precies een maand later volgt dan de einduitslag.

De Škoda Yeti haalde onlangs vijf sterren in de in de nieuwe, strengere crashtests van Euro NCAP (New Car Assessment Programme). Dat is het hoogst mogelijke aantal. Škoda Auto heeft wereldwijd al 9.000 bestellingen voor de Yeti ontvangen. De compacte SUV staat vanaf 2 oktober bij de Nederlandse Škoda-dealers voor een vanafprijs van slechts € 19.990,- voor de handgeschakelde 1.2 TSI Active. De Yeti heeft een eigen site: hijbestaatduswel.nl

De Genomineerden:
De volgende auto's zijn geselecteerd voor de verkiezing:
BMW 5-series GT
BMW X1
BMW Z4
Chevrolet Cruze
Citroën C3 Picasso
Ford Ka
Honda Insight
Hyundai i20
Hyunda ix55
Kia Sorento
Kia Soul
Land Rover Discovery
Lexus RX450h
Mazda 3
Mercedes-Benz E-klasse
Mitsubishi Colt
Nissan Pixo (identiek aan Suzuki Alto)
Nissan 370Z
Nissan Cube
Opel Astra
Peugeot 3008
Peugeot 5008
Porsche Panamera
Renault Scenic/Grand Scenic
Seat Exeo
Skoda Yeti
Subaru Legacy /Outback
Suzuki Alto
Toyota Avensis
Toyota iQ
Toyota Prius
Toyota Urban Cruiser
Toyota Verso
Volkswagen Polo

Bothje

Heel gewoon lid
Heb dit bericht al eerder ergens gelezen, maar de vanaf prijs is hoger als in de folder..........

De longlist heeft nu 33 kandidaten, op 2 nov komt de shortlist met 7 genomineerden en de winnaar wordt op 30 november bekend gemaakt als "car of the year 2010 "

cvegreen

Forumguru
er zit tussen die lijst wel een enorm verschil , ik zie daar bv een suzuki alto staan en een porche ??? Dat is toch een wereld van verschil tussen die twee auto's .

sador

Donateur
De Yeti is weer een stap verder.

De Yeti zit nu in de 2e ronde samen met Citroën C3 Picasso, Mercedes-Benz E-klasse, Opel Astra, Peugeot 3008, Toyota iQ en Volkswagen Golf.

LenK

Forumguru
Het is de VW Polo niet de Golf.

Prius en Insight eruit :xyxthumbs:

Met wat er nu over is, maakt de Y1 wel een kans. Maar de MB-E heeft veel positieve publiciteit gehad, die schat ik hoger in evenals de IQ.

Roel

Lid
Het is de VW Polo niet de Golf.

Prius en Insight eruit :xyxthumbs:

Met wat er nu over is, maakt de Y1 wel een kans. Maar de MB-E heeft veel positieve publiciteit gehad, die schat ik hoger in evenals de IQ.

Ik gok ook op de E-klasse.
In Tjechie zal de Yeti waarschijnlijk wel winnen.

pen

Lid
auto van het jaar

Ja, eitje! Alle andere genomineerden winnen op geen enkel vlak van Skoda! :grin:

Hij gaat ver komen, en dat weten ze in Tjechië ook, gezien de vraag naar de Yeti. De produktie is nu opgevoerd tot boven de 200 yetis per dag.

Besteld: Yeti 1.2 tsi, Ambition brillant silver metallic.

EdK

Forumguru
Laat ik het dan houden op de Polo of de Yeti !
Yeti heeft VEEL positieve reactie's gehad in den landen !

Bovenaan Onderaan