Yeti in testvloot AW

clapton

Senior Member
Heb op de website van Autoweek gezien dat een Yeti 1.8 tsi is opgenomen in de testvloot. Staat ook een klein filmpje ter introductie.
Leuk om in de toekomst te vernemen hoe proffesionals :winkie: de wagen onderhanden hebben genomen en wat zij op den duur van deze vinden.
Voorlopig zijn ze niet te spreken over het brandstofverbruik en de aanschafprijs van hun uitvoering (€37.000)
Een van de lezers van dat forum heeft echter de testwagen met 160 plus op de teller gevolgd en ja de aanschafprijs kan natuurlijk een stuk lager. Maar dan kom je op een uitvoering welke voor de profi's waarschijnlijk niet aantrekkelijk genoeg is.
 

Captain Hook

Forumguru
Autojournalisten en zuinig rijden; dat lijkt me een overenigbaar principe. :icon_smile_dead:
En mede dankzij de fantastische stroomlijn (not) lust deze auto wel een slokje.

Tja, duur, dat is 'ie wel ja. Voor een 'kleine' Skoda is 'ie aardig aan de prijs.
Snap alleen die kreet van "benieuwd of 'ie heel blijft" niet echt(?) Rijden die jongens zo onvoorzichtig dan?
Het is niet hun eigen auto, dus rammen maar met die bak. Trieste instelling van menig niet-eigenaar autorijder. :1439:
 
E

Ex-lid 2926

Yeti als testauto bij Autoweek

Ik ben een frequent lezer van Autoweek. Ook andere autobladen als Autovisie, Autokampioen en vooral Auto Motor und Sport zijn vertegenwoordigd in mijn "krantenbak" in de woonkamer.
Het testverbruik vind ik nooit realistisch. Ik ben er natuurlijk nooit bijgeweest, maar in mijn mogen moeten die redacteuren een rijstijl aangemeten hebben die absoluut niet overeenkomt met de rijstijl van de gemiddelde nederlandse automobilist. Als iedereen zo zou rijden zou het financieringstekort van de overheid snel opgelost is.
Waar ik wel veel waarde aan hecht zijn de verbruikswaarden die het Duitse Auto Motor und Sport publiceert. Zijn publiceren niet alleen de cijfers van de fabrikant en hun testverbruik tijdens de testperiode, maar ook het verbruik tijdens een "normrunde". Een vast parcours over binnenwegen, snelwegen en stadswegen waarbij beheerst met de verkeersstroom mee wordt gereden.
Een verbruik wat door iedereen met een beheerste gasvoet kan worden gerealiseerd. En dat zijn nu in mijn ogen cijfers waar je als consument wat aan hebt.
 

van_der_P

Senior Member
In 2008 heb ik met Autoweek meegedaan aan een triotest, Peugeot 206, Renault Clio Estate, Skoda Fabia Combi, het viel mij op dat de auto's vaak lang stationair liepen.
Want het was een koude wind buiten en dan was het warm in de auto. Men gebruikt maar een tankvulling tijdens de test, en alles telt mee. Vandaar ook het vaak hoge verbruik.
 

LenK

Forumguru
Als ze het altijd zo doen is de verhouding tussen de auto's die gestest zijn weer goed.

En als je een auto koopt en vergelijkt met het testverbruik, dan is het dan een meevaller als je hem zelf rijdt.

Beter als die cijfertjes in de folder, want die haalt niemand. Hoe zuiniger de auto, hoe groter de negatieve afwijking in praktijk werd laatst gesteld (zie hiervoor bijvoorbeeld deze pagina op Auto en motor techniek)
 
Bovenaan Onderaan