Yeti komt eraan.

octaviaduct

Actief lid
Ik had me nog niet voorgesteld.
Ik woon in zuid nederland en ben een halve eeuw oud.
Voorheen meer dan 25 jaar volkswagens gereden en de laatste 5 jaar een oerdegelijke japanner.
Inderdaad daar gaat niets aan stuk en ook de onderhoudsprijzen zijn heel erg laag.
Toch als autoliefhebber verlang je toch weer snel terug naar de beleving van een echte auto.
De keuze is gevallen voor een Yeti, ik zie dit als een Golf die wat leuker op zijn wielen staat en die niet op elke hoek van de straat te vinden is.
Besteld is een Jungle-green outdoor met standaard 17 inch erebus velgen.
Zolang er geen productiecode aangekoppeld is kan ik de kleur en velgen nog wijzigen en ik twijfel nog steeds tussen de Erebus of de Matterhorn.
Waarom de naam octaviaduct?
Op het moment van aanmelden was ik nog in de markt voor een Octavia Combi omdat ik die bij de dealer had zien staan toen ik naar de nieuwe Yeti ging kijken.
Deze auto heeft in de businessline net even meer te bieden als de Yeti.
Had wel gelezen op dit en ook anderstalige forums dat er wat geluid van de achteras hoorbaar was, wat op langere afstanden als vervelend werd ervaren.
Een proefrit bevestigde dit al na 500 mtr.
Als ik het niet had geweten zou ik het misschien ook nooit gehoord hebben, maar nu is het een feit en heb ik het risico niet genomen.
Yeti komt half mei binnen.
Ik hoop nog eens naar een meeting te kunnen komen.
Dus misschien tot ziens.

Desperado

Forumguru
Welkom! Mooie voorstelling en leuke wagen zo te lezen. Als je geluk hebt kun je op 24 mei dan al deelnemen aan de voorjaarsmeeting.

Welkom Octaviaduct,

Leuk om te lezen dat ik niet meer de enige ben die op een nieuwe Yeti zit te wachten.

Ik hoop dat ik begin april in mijn Yeti 1.4 TSI Ambition Outdoor in de kleur Metal Grey kan rijden.

CDK

Forumguru
Welkom :D Gefeliciteerd met de aanschaf van je Yeti, leuk als je eens naar een meeting komt, de Yeti's zijn daar altijd sterk in de minderheid of helemaal niet aanwezig, dus dan kan je daar direct verandering in bergen ;) 24 mei is de eerste mogelijkheid omgeving Ede, in het najaar is er ook nog 1 dat zal medio september zijn in Nuenen omgeving Eindhoven

dirkkroneman

Forumguru
Welkom, succes met wachten ;) Veel plezier hier op het forum en idd het zou leuk zijn als er een Yeti (of meerdere natuurlijk :tongue:) aanwezig is op de meeting!

• Leuk
Waarderingen: CDK

Import Yeti

Forumguru
Ah eindelijk weer eens een nieuwe Yeti rijder op het forum.
Welkom en veel plezier met de nieuwe Yeti en op het forum.
@octaviaduct, met welke motor heb je de Yeti trouwens besteld?

octaviaduct

Actief lid
Ik heb hem met de 1.2tsi besteld.
Volgens mij voldoende koppel en het meest zuinig.
Wel benieuwd wat hij gaat doen op de snelweg in de bergen.
1,2 of 3 versnellingen terug,we zullen zien.
Ik heb nu 140pk en 174nm bij 4300t/pm.
Wordt 105pk en 175nm vanaf 1400t/pm.
Bij een proefrit (meerder gemaakt) voelt de Yeti wel veel soepeler aan,daarom deze keuze gemaakt.
Ik hoop dat het is wat ik verwacht.

Import Yeti

Forumguru
Ik verwacht dat die 1.2 TSI je niet tegen gaat vallen in de bergen.
Deze was immers in 2010 caravan trekauto van het jaar.
Dat zegt toch genoeg lijkt me....

EdK

Forumguru
Wel als die zou tegenvallen dan had een 90% minimaal van de Yetirijders met oude model nu al steen en been geklaagd.
Want de Yeti word meest verkocht met de 1,2 motor, en er zijn hier op forum die een caravan hebben en met plezier door europa crossen.
Tsja een berg op met caravan zal wel wat terug schakelen geven , maar dit lijkt me niet meer dan logisch.

Bovenaan Onderaan