Zakelijke Skoda Octavia in de aanbieding!

Kijk, dat is goed nieuws, en ik wilde nog wel binnenkort een nieuwe gaan bestellen met alle onderstaande opties:

Speciaal voor zakelijk rijders komt Skoda met de Octavia Business Edition. Het klantenvoordeel bedraagt € 2.275.

De Business Edition is gebaseerd op de Elegance versies, maar kost 385 euro minder. Bovendien is de uitrusting nog eens uitgebreid met xenon koplampen met koplampsproeiers, 16-inch lichtmetalen wielen, met leer bekleed stuur, Parking Distance Control en een uitgebreide boardcomputer (MaxiDOT). De Business Edition is verkrijgbaar met vrijwel alle motoren en in combinatie met zowel de hatchback als de Combi. Prijzen variëren van € 23.395 voor de Octavia 1.6 Business Edition t/m € 32.925 voor de Octavia Combi 2.0 TDI PD DPF Business Edition.

Weet iemand al meer hierover? Is dit model wel uit te breiden met andere opties en wat worden de exacte prijzen van alle modellen?

richyk

Actief lid
Verdaat in Eindhoven/Veldhoven heeft er al een paar op voorraad zag ik. Op hun website kun je ook de prijzen vinden !

Verdaat in Eindhoven heeft er nog helemaal niets van. Ze verwachten over een paar weken de eerste demo's. Maar je kan dus niet dezelfde opties laten leveren als op je Elegance, dus als je bijv. ook stuurbediening wil dan moet je een elegance pakken en die uitbreiden. Niet dat ik die stuurbediening wil, maar ik vroeg het me even af. Ben benieuwd naar de precieze prijzen.

Nico

Nieuw lid
Ik rij nu met een O1/LPG en er is net een O2-Elegance/Diesel besteld voor me door de leasemaatschappij (Voorlopig week 31). Ben dus heel snel in Buss.Edit. gedoken omdat die goedkoper is en meer opties heeft. Nu blijkt dat de Buss.Edit zo'n 30-35 Euro per maand duurder in de lease is dan de Elegance omdat de leasemaatschappij de extra korting niet op aktiemodellen krijgt. Die korting is namelijk al van de catalogusprijs af.

alcatel

Nieuw lid
Klopt, hoe je het wendt of keert. De zakelijke berijder betaalt het altijd.

Zo heb je ook een seat leon business edition die maar 200 euro duurder is tov het basismodel, maar 1500 euro meer aan opties heeft. Het leasebedrag is toch 30 euro duurder ....

@KMA, alleen wanneer het door de garage gemonteerd wordt. Van fabriek-af zoals ze dat noemen betaal je de hoofdprijs.

@Rogier, kma heeft gelijk. Je bijtelling wordt berekend over de catalogusprijs die de importeur heeft vastgesteld voor een bepaalde uitvoering. Wat die er vervolgens af fabriek in stopt doet niet ter zake. De berijder heeft dus als voordeel dat hij geen bijtelling hoeft te betalen over de extra gemonteerde opties bij een BE uitvoering. Sterker nog, hij betaald minder omdat de catalogusprijs €395 lager is dan de normale Elegance. Omdat de korting die de leasemij. krijgt op de BE lager is dan op een Elegance gaat de leaseprijs wel omhoog voor de berijder. Maar die zou ook omhoog gaan als je de Elegance voorziet van de extra BE opties, dus al met al maakt het voor de leaseprijs niet veel uit maar voor de fiscale bijtelling wel.
Daarom hebben ook zoveel importeurs speciale BE edities tegenwoordig.........

@Passat97, toch wel vreemd dat de fiscus er bij mij heel anders over dacht. Zeker nu de opties als luxe worden gezien en niet meer als noodzaak moet je gewoon lekker belasting over de extra's betalen. Kijk maar na.

De bijtelling wordt berekend over de catalogusprijs van de auto zoals deze Nederland binnenkomt. Bij een BE is dit dus lager dan bij een Elegance. Neem je de Elegance met die opties erop, dan wordt de bijtelling dus hogre omdat de auto duurder is als hij in Nl aankomt. Indien je accessoires neemt (bij de dealer in laten bouwen) dan heeft dit geen invloed op je bijtelling, maar wel op je leasebedrag.
In het verleden waren er wel enkele opties die BPM-vrij waren; cruise-control bijvoorbeeld.
Nu dit op vrijwel alle auto's standaard is heeft de fiscus dit afgeschaft.

Of opties luxe of niet zijn dat heeft voor de fiscus geen gevolgen. Op je nu af fabriek een rokers-paket bestelt of een schuifdak, beiden tellen mee.
Laat je dit er bij de dealer inzetten, dan telt het dus niet mee voor de bijtelling.

Rogier, kan het zijn dat je iets anders bedoelt dan hier beschreven staat???

</font><blockquote><font class="small">Citaat: Fotopeerke</font><hr />

De bijtelling wordt berekend over de catalogusprijs van de auto zoals deze Nederland binnenkomt. Bij een BE is dit dus lager dan bij een Elegance. Neem je de Elegance met die opties erop, dan wordt de bijtelling dus hogre omdat de auto duurder is als hij in Nl aankomt. Indien je accessoires neemt (bij de dealer in laten bouwen) dan heeft dit geen invloed op je bijtelling, maar wel op je leasebedrag.
In het verleden waren er wel enkele opties die BPM-vrij waren; cruise-control bijvoorbeeld.
Nu dit op vrijwel alle auto's standaard is heeft de fiscus dit afgeschaft.

Of opties luxe of niet zijn dat heeft voor de fiscus geen gevolgen. Op je nu af fabriek een rokers-paket bestelt of een schuifdak, beiden tellen mee.
Laat je dit er bij de dealer inzetten, dan telt het dus niet mee voor de bijtelling.

Rogier, kan het zijn dat je iets anders bedoelt dan hier beschreven staat???

[/ QUOTE ]

Klopt!

Bovenaan Onderaan