Zal me hier maar even netjes voorstellen.

Gieltje

Actief lid
Ik ben Giel en ben sinds 6/12 in het bezit van een zwarte Octavia 3 combi ABL 1.6 TDI . Mijn eerste post gedaan zonder me hier eerst voor te stellen. Excuses.☺️

Ik heb de auto dus al zo'n week of 5 in gebruik en hij bevalt me prima.
Mijn vorige auto was een Golf 5 variant 1.4 TSI. Die was een heel stuk feller als de O3 maar ik mis het absoluut niet, ik geniet elke keer weer als ik in de O3 stap van de luxe en stilte om me heen.
Met de Golf al heel wat gehad: Turbo vv, DE rammelende distributie ketting, één of andere regelklep vv, een gebroken veer en als laatste een kapot lager in de bak. Dat voor een auto van 4 jaar met 85000 op de teller. Het afscheid viel niet echt zwaar.

De enige optie die ik heb is een vaste trekhaak voor de caravan. Verder vind ik de auto compleet genoeg. Hoewel ik wel heel graag een keer een afspraak wil maken met Antera. Wat kan die man toveren met de VAG com zeg. En ik heb een aantal leuke dingen voorbij zien komen.

Helaas eindigde het jaar voor de O3 wat minder leuk. Waarschijnlijk uit pure jaloezie over dat mooie zwarte glimmende ding een diepe kras over de rechterkant kant van voor naar achteren. AU!!
Gelukkig wordt dat morgen hersteld.

Ik blijf dit forum met zoveel enthousiaste mensen zeker met heel veel plezier volgen.

Als jullie een zwarte O3 combi in de buurt van Gouda zien rijden met iemand achter het stuur met een big smile: It's me

CDK

Forumguru
Welkom Giel, veel plezier met de O3, dat ze hem maar weer netjes mogen fixen voor je!

Gieltje

Actief lid
Goedemorgen,

na een hele tijd van afwezigheid en daarna weer meelezen vond ik het nu tijd mezelf opnieuw voor te stellen.

Ik ben alweer een aardig tijdje lid, maar nadat de O3 in november 2017 de deur uit ging en werd vervangen door een Megane is het actief meedoen op dit forum in het slob geraakt. Nadat er in juli 2021 een O4 voor me was besteld ben ik toch weer begonnen met mee te lezen op dit forum. Leuk om te zien dat er nog steeds wat bekende namen voorbij komen. Minder leuk om geconfronteerd te worden met de vele verhalen v.w.b. de levertijden van de O4. Natuurlijk her en der al van gehoord maar hier liep het topic erg snel vol, en dan niet positief.
Zoals ik schreef, besteld in juli 2021 en we leven nu in april 2023. Ik heb nog een aantal maanden in een O3 kunnen rijden omdat de Megane de deur uit moest. De O4 heb ik inmiddels 2 weken in bezit.
Een business line 1.0 DSG in Lava blue. Een 19 maanden op moeten wachten en dat viel niet mee, ik ben normaal niet zo geduldig met dit soort dingen, maar er was weinig (geen) alternatief voor me. Maar..... nu ik hem eenmaal heb is het net als zeeziekte. Zodra je op de wal staat ben je het snel kwijt. De auto bevalt heel goed. Tot nu toe (afkloppen) nog geen problemen gehad met software of andere zaken. Ik dacht niet het ooit te kunnen zeggen maar het was het wachten waard. Zoals ook met de O3 wil ik met deze ook nog een keer langs @Antera. Ik zal Mark binnekort benaderen voor het maken van een afspraak.

Nou, hier laat ik het maar even bij, ik hoop voor iedereen die nog aan het wachten is op de O4 dat het allemaal een beetje op gaat schieten.

Groeten Giel(tje)

Bovenaan Onderaan