Zekering kofferbak verlichting

Goedenavond Skoda liefhebbers,

Ik heb de zekering van mijn kofferbakverlichting (waarschijnlijk) laten doorbranden.
Op zich niet zo'n probleem, alleen kan ik de betreffende zekering niet vinden.
Ik heb de handleiding secuur door gelezen, maar kan geen verwijzing naar de betreffende zekering vinden.
Wie kan mij vertellen welke het moet zijn ?

Joske

Forumguru
Allereerst welkom op het forum Peter, normaal gesproken is het zo dat nieuwe leden zich eerst voorstellen in onze meet-en greet afdeling.
http://www.skodaforum.nl/forum/forums/meet-greet.33/ ==> alvast bedankt! :thumbsup:

Dat appreciëren we wel plus het is gewoon ook handig want dan zou ik weten met welke auto en type je nu eigenlijk rijdt? Zodat ik en anderen je gericht kunnen helpen met je probleem. :)

Zekering 15 is de zekering van het regelapparaat elektrische installatie - binnenverlichting, verlichting dashboardkastje, bagageruimteverlichting. Dus zoals @Peter-036 terecht opmerkte.. dan zou er niets nog werken van binnenverlichting ;)

(ik ben nu van een O2 Combi 2011 uitgegaan, ter info..)

Hallo Joske,

Meet- en Greet ingevuld.....:yeah:. Had ik idd even eerder moeten doen.
Zag dat nummer 15 een mini steek is. Die heb ik nog niet, in de oude Benz, zaten alleen grote.
Ga die morgen even aanschaffen (en 15 is inderdaad door)

Joske

Forumguru
Dan toch de zekering door... :)
Hoe heb je dat voor elkaar gekregen?

Led-verlichting installeren zeker? :laugh:

Klopt, had een led lamp voor de kofferbak verlichting in de fitting geprikt zonder goed op te letten. In deze fitting wordt de glazen lamp door klemmen (die ook onder spanning staan) vastgehouden.
Had het LED lampje uiteraard een metalen omhulsel, dus hup zekering door.

Cordoba

Forumguru
Overigens zag ik vanmiddag dat de Action op het ogenblik een mooi setje steekzekeringen en mini-steekzekeringen in het assortiment heeft, dan ben je voor een paar euro voorlopig geholpen (en heb je ook reseve-zekeringen)
2535472_1.png

Linkje

Inmiddels de nieuwe zekering geplaatst. De binnen verlichting werkt weer, maar de kofferbak geeft nog steeds problemen. Ik heb hier al eens iets gelezen over de schakelaar van die verlichting en vermoed dat daar het probleem zit.
De verlichting schakelt af en toe wel in, meestal na even wachten.
Da's dan voor de garage, er zit nog garantie op.

Uiteindelijk bij de garage de micro-switch gereinigd en opnieuw ingespoten.
Op dit moment probleem opgelost.

Bovenaan Onderaan