Zekering sigaretten aansteker

Dag,

Ik rijd een Skoda Fabia II Combi 1.2 TSI (63kW) uit 2014. Ik vermoed dat de zekering van mijn sigaretten aansteker is doorgebrand. Nu heb ik het zekering schema kunnen vinden in het instructieboekje. Hoe kom ik erachter welke zekering ik hiervoor moet kopen?

Tees

Donateur
Als je weet welke zekering het is, dan kan je toch ook zien welke er nu in zit? Ze zijn prachtig kleurgecodeerd, dus je hoeft niet eens perse het kleine getalletje te lezen.
Volgens mij zitten ze bij de F2 links van het stuur onderaan t dashboard

Cordoba

Forumguru
Behalve Amperage, ook even letten op de maat van de steekzekering. Bij mijn F1 zat er een deel gewone steekzekeringen in, en een deel mini-steekzekeringen, dus grote kans dat dit bij de F2 ook zo is.

Overigens zou ik niet 1 zekering kopen, maar bijvoorbeeld een assortimentsverpakking dan heb je altijd wat zekeringen van de juiste waarde bij de hand als je ze nodig hebt. (En op de lange duur veel goedkoper dan steeds 1 of 2 zekeringen kopen).

Hieronder een voorbeeld gewone steekzekeringen en ministeekzekeringen:
iu
iu

Laatst bewerkt:

Tees

Donateur
Ik zag een overzichtje van de F2 dat het de normale maat is. Ik heb trouwens zelf een heel setje zekeringen gekocht ooit, kosten helemaal niets, en je kan ze maar beter bij je hebben als er op reis een doorbrandt.

Cordoba

Forumguru
Ik heb volgens mij bij Action ofzo een keer een doosje met 20-30 zekeringen van diverse waardes gekocht, inclusief kunststof zekeringtrekker voor iets van 1-2 euro. Als je geluk heb, heb je voor dat geld bij dealer/garage net één zekering.

saturnus18

Nieuw lid
Ik heb een Fabia combi tour 2009 63KW/86PK met twee sigaretten aanstekers op het zekering schema staat voor de bagageruimte zekering nummer (47)
Echter het nummer voor het contact op het binnen console kan ik niet vinden op het schema ,is dat ook 47

Bovenaan Onderaan