zekering vervangen: prijzig?

Erik_NL

Forumguru
Omdat de ABS en ESP lampjes gingen knipperen is mijn vrouw vorige week met haar Fabia (141.000 km) naar de dealer gegaan (zelf buitenslands). Zekering 40A vervangen, kostprijs € 1,41 excl. BTW.

de werkplaatsfactuur:
Werkzaamheden:
- motordiagnose € 33,00
- gebruik testapparatuur € 12,50
- zekering40A vervangen -
Onderdelen:
- zekering € 1,41

Totaalbedrag nota: € 55,82 incl. BTW

Vanwege het contrast tussen de kosten van de zekering en het totaalbedrag graag commentaar van de experts op de nota.
En: waarom motordiagnose?

Bij voorbaat dank!

corsaar

Senior Member
Hellaas is dit normaal het zijn de vastgestelde werkplaats tarieven.
Maar daarom ergert je het wel.
Ik heb zelf wel eens zo,n incident meegemaakt 3 minuten werk en een fikse rekening
Ik noemde dat toen Moberg praktijken (vragen wat je wil zolang er maar een gek is die het wil betalen)
Dan maak je niemand voor dief uit, maar het werd wel zo opgevat, en ik was niet meer welkom !

Constant

Erelid
Als een zekering doorbrandt, dan heeft dit doorgaans een reden want die zekering zit er niet voor niets. Maar het kan in een enkel geval ook een slechte zekering zijn.

Logisch dat wordt uitgesloten dat er iets mis is met je motor of ABS, zo'n onderzoek kost tijd en dus geld. Wees blij met de lage reparatiekosten.

Ander voorbeeld: bij mijn vorige auto is (op mijn verzoek) onderzocht of er lekkage was vanuit de radiator. Geen lek gevonden, is het dan gratis?

Br3cht

Actief lid
inderdaad, je moet altijd de oorzaak hebben waarom die gesprongen is
en in dat geval (zeker als er een lampje brand) zal de dealer deze uitlezen

Erik_NL

Forumguru
dank voor de verhelderende uitleg.

In het onderhavige geval is geen oorzaak gevonden, maar het thuisfront is nu wel gerustgesteld.

darkprojectx

Forumguru
mmmm maar waarom heb je zelf niet eerst de zekering vervangen?
als het dan goed werkt allemaal hoef je niet naar de dealer toe voor een hoop geld..

Ronnie

Forumguru
Heren, wel even goed lezen........ Erik was in 't buitenland, z'n vrouw is met de auto naar de garage gegaan........

darkprojectx

Forumguru
owwwww op die fiets!

dan rest mij alleen nog de vraag.....................................

WAT DOE JIJ IN HET BUITENLAND ZONDER JE SKODA?!?!?!?!?! :D:1439:

Gieliovd

Forumguru
40A zekeringen zitten doorgaans niet in zekeringensetjes Marco :)

En als zo'n zekering doorbrandt, dan wil je wel dat die oorzaak wordt onderzocht. Dat zijn stromen waarbij véél warmte vrij kan komen.

Rolle

Senior Member
Denk niet dat het dieselrelais was, in de 1e post zie je dat het lampje van esp en ABS ging branden.

Meen me te herinneren uit een slipcursus van 10 jaar geleden dat men een schakelaar had gemonteerd om de ABS uit te schakelen en dat toen het lampje van de ABS op het dashboardging branden.

Bovenaan Onderaan