Zekering voor contante 12 Volt op trekhaak

Heukie

Lid
Afgelopen weekend kwam ik erachter dat de continu spanning van mijn trekhaak verdwenen is. (sluiting in aansluiting caravan). Nu kan ik alleen nergens de zekering vinden. Ik heb gekeken bij de accu, in de zekeringkast opzij het dashboard, in de zekeringkast onder de motorkap, bij de achterlichten, maar ik kan hem nergens vinden.
Iemand nog een idee waar ik eens zou kunnen kijken?
Ik heb ook al de zekeringen in het zekeringkastje opzij het dashboard nagekeken of ze misschien toch die gebruikt hebben, maar helaas.
Alvast bedankt voor het meedenken.

p.s. kan titel niet meer aanpassen, zag de type fout later pas ;)

Ronnie

Forumguru
Constante spanning wordt vaak via een aparte (rode) 2,5 mm2 draad vanaf de accu getrokken naar achter, ergens in het traject zal een zweefzekering moeten zitten.
Ik persoonlijk zou hem plaatsen zo dicht mogelijk bij de accu.
(of is het een trekhaak af fabriek?)

joergarms

Senior Member
Hij kan ook zelfs "op" de accu zitten, daar zit namelijk een kastje waar een klein aantal zware zekeringen zit, daar zijn meestal wat plaatsen vrij, misschien dat ze er eentje gebruikt hebben om de constante stroom aan te sluiten.
Wat Ronnie al schreef, de zekering zou in principe zo dicht mogelijk bij de accu moeten zitten, hangen of zweven.
Succes ermee.

Heukie

Lid
Of de trekhaak af fabriek is weet ik niet.
Ik heb wel gezien dat er geen aparte draad vanaf de accu gelegd is, daar zitten alleen de originele kabels op.
Ook tussen de 'zware' zekeringen zit hij niet bij.
iig alvast bedankt voor het meedenken.

Ronnie

Forumguru
Ik weet niet of een Octi een 12V stopcontact in de kofferruimte heeft net als mijn Fabia, maar misschien hebben ze hem daar afgetapt.

Octavia_II

Actief lid
Afgelopen weekend kwam ik erachter dat de continu spanning van mijn trekhaak verdwenen is. (sluiting in aansluiting caravan). Nu kan ik alleen nergens de zekering vinden. Ik heb gekeken bij de accu, in de zekeringkast opzij het dashboard, in de zekeringkast onder de motorkap, bij de achterlichten, maar ik kan hem nergens vinden.
Iemand nog een idee waar ik eens zou kunnen kijken?
Ik heb ook al de zekeringen in het zekeringkastje opzij het dashboard nagekeken of ze misschien toch die gebruikt hebben, maar helaas.
Alvast bedankt voor het meedenken.

p.s. kan titel niet meer aanpassen, zag de type fout later pas ;)

Zekeringen F43, F44, F45 en F51 (onder de motorkap) zijn nog OK?

Groet,

Charlie

Bovenaan Onderaan