Zekeringskast problemen.

pansaebr

Actief lid
Ik heb volgend probleem met mijn geliefde felicia 1.3MPI (50kw )mijn koplampen knipperen beide + aanduiding in dashboard tegelijkertijd een rammelend geluid uit de zekeringkast.
Ik heb de zekeringen nagekeken en geen defecte exemplaren. 1 relais heb ik vervangen schijnbaar knipperen de lampen niet meer . Ik heb nu nog 1 rammmelend relais maar motor start en blijft draaien, ruitenwissers werken en lichten werken.
Heeft er iemand een schema van de zekeringskast met welk relais welke functie heeft.

Alvast bedankt.
Bruno

Ronnie

Forumguru
Grote kans dat het 't X contactrelais(ontlastingsrelais) is, dit relais zorgt ervoor dat tijdens het starten alle verbruikers even uitgeschakeld worden. Dus niet de motorelectronica. Ook de stekker aan de gele draad op de startmotor wil wel eens de boosdoener zijn. Als je alle verbruikers uitzet, dus ook de aanjager en de achterruitverwarming enzovoort, is het rammelen dan weg? Op de bijgevoegde foto (beetje onduidelijk helaas) zie je linksboven het contactslot (met gele draad naar startmotor en tevens naar het relais C) en linksboven in het grijze vlak(zekeringskast) het ontlastingrelais C. Ik hoop dat je hier wat mee kunt.......

Bijlagen

• haynes-skoda-schaltplan-001-3968503641592067827.jpg
    haynes-skoda-schaltplan-001-3968503641592067827.jpg
    112 KB · Weergaven: 44

pansaebr

Actief lid
Ronnie,

allereerst bedankt voor de snelle reactie, als mijn geheugen niet in de steek laat stond de achterruit verwarming en aanjager stonden uit enkel de motor draaide als ik een relais hoorde klepperen.
gelukkig ziet eruit als een standaard relais dat verkrijgbaar is bij iedere autospeciaalzaak. Ik zal morgenavond de snoeren eens controleren.
Bruno

pansaebr

Actief lid
Hier de oplossing van het probleem , niet tegenstaande ik de stekker aan de gele draad op startmotor vervangen had veel beterschap maar bleef het sporadisch doen. Startmotor eens gedemonteerd en de aansluiting van de gele draad bekeken en deze vertoonde een scheurtje ter hoogte van de plastiek op het startrelais. Opnieuw gesoldeerd en het rammelen van het relais blijft nu achterwege.

Bovenaan Onderaan