Zelf aan onderhoud doen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Een beetje in navolging van de topic groot onderhoud. Sleutelen jullie vaak zelf aan jullie skoda om "dure" stukken van de dealer uit te sparen. Ik denk aan kleine dingen zoals ruitenwissers bijvoorbeeld. Vallen de prijzen daarvan mee of zijn er goedekopere op de markt die evengoed zijn (wel zelf te installeren uiteraard). Waar kopen jullie deze en enige ervaringen mee?

Gieliovd

Forumguru
Vaak is er wel aftermarket spul te krijgen voor de kleinere dingen ja, dat is ook prima zelf te doen.

Van filtertje hier, ruitenwisserblad daar. Maar voor het groot onderhoud waag ik me toch niet meer eraan. Zeker vanwege tijdgebrek, geen brug enzo...

Maar goed, als je de plek, spullen en tijd hebt samen met de kennis kun je alles zelf.

Als ik een extern ding vervang, ruitenwissers, lampjes enzo doe ik dat zelf wel. Zo snel je aan de electronica kom of de motor stopt het voor mij.

Het probleem is dat ik met mijn Fabia ook niet even delen van het dashboard eruit schroef zoals bij mijn vorige auto's. Als ik daar even een carkit inbouwde was het zo klaar, half dashboard eruit schroeven en overal bij kunnen.

Ik had al even gekeken, maar ik zie geen mogelijkheid in deze auto...

purk

Senior Member
hou het orgineel, weet zeker dat het past en dat je niet twee keer spullen moet kopen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan