Zelf accessoires ontwerpen voor de O3

Snorremans

Senior Member
Sinds kort staat er een 3D printer bij mij thuis. Wat moet je daar nou mee? Nou, zelf dingen ontwerpen en uitprinten! Op internet zijn al veel ontwerpen te vinden/downloaden. Om je een indruk te geven, google eens op het bestandsformaat .stl (3D bestand) of kijk eens op http://www.thingiverse.com Je kunt er al heel veel gebruiksvoorwerpen vinden, ook voor je auto! De ontwerpen kan je als basis gebruiken om daarna zelf aan te passen. Helemaal zelf ontwerpen kan ook op b.v. https://www.tinkercad.com

Wie heeft er ideeen? Wie wil iets ontwerpen voor zijn O3? Deel het met me en ik zal de mooiste printen. skoda.jpg

ertromp

Forumguru
Wat een aparte hobby! Maak je dan dingen uit een bepaald kunststof of zo? Post hier een keer een filmpje van een project van je. Ik ben echt benieuwd wat dat is dat 3D printen en hoe je het gaat gebruiken in de huis omgeving

Snorremans

Senior Member
Er zijn heel veel beschikbare kunststoffen. Ik gebruik ABS. Het is verkrijgbaar op een rol van 1 Kg. De handle die geprint wordt in het youtubefilmpje weegt 35 gram. Best zuinig dus! Maar er kan ook geprint worden met beton (niet met mijn printer).

fila.jpg

Joske

Forumguru
Wat kost zo een degelijke 3D printer van tegenwoordig eigenlijk? En hoe lang duurt het om zo iets genre van een foonhouder te maken? (halve nacht ofzo zeker? ;) :D )

CDK

Forumguru
Werkt dat ook met rubber? Ik zou eens proberen om autobandjes te printen..... :pieker: :deuk: maar ff serieus nu, leuke gadget en het kan erg praktisch zijn zoals je al laat zien :jaja:

blokart

Senior Member
@ Joske
Kijk eens naar de 3D kit van Velleman is rond de €600 prijs heeft veel te maken met de gewenste afmetingen
en de snelheid alsook de resolutie een prof systeem kan makkelijk €50K kosten.

Ook is er ook al veel zelfbouw, alles is courant te vinden.

Er komen steeds nieuwe materialen bij eerst was er PLA en ABS nu is zelf nylon beschikbaar.

CDO

Forumguru
Het duurt nog een paar jaar en dan stelt een tuner alleen nog maar een file beschikbaar van een spoiler of een bodykit. Printen kun je dan laten doen bij je om de hoek op een 3D printer.

Geen gesleep meer met dozen door heel het land (of zelfs door Europa).

Ziehier: een gat in de markt. (oh ja 10% van elk verkocht deel graag bij mij op de rekening storten voor het idee:deuk:)

• Leuk
Waarderingen: CDK
Bovenaan Onderaan