Zelf ambient light inbouwen in facelift Octavia

Octavia1989

Nieuw lid
Sinds gisteren ben ik in het bezit van een mooie Octabia combi Business Edition Plus. Echter kwam ik er met kleine teleurstelling achter dat deze wagen geen ambilight heeft!

Is het een optie dit zelf in te bouwen en heeft iemand hier tips over?

hemi24

Forumguru
Er zijn zoveel verschillende versies: deuren, dashboard, voetenruimte, binnenverlichtingunit….

Dus, daarom de vraag wat mist er precies…

Als je geen upgrade hebt gekozen vwb het interieurpakket, heb je waarschijnlijk pech!

Laatst bewerkt:

Octavia1989

Nieuw lid
Heb de auto via het bedrijf en ik heb helaas een minder aangeklede versie gekregen. De ambilight in het dashboard en de deurpanelen zit er niet in!

Het is de facelift van de meest huidige Octavia. Gisteren nieuw opgehaald bij de dealer!

Dus enige optie is dan eventueel zelf wat erin zetten. Iemand daar ervaringen mee?

EdK

Forumguru
Wees blij dat je geen kerstverlichting in je cabine hebt.
Heb in Fabia 4 één stripje aan rechterzijde boven dashboard kastje en heb 3 kleurkeuzes wit of rood offf UIT
En wat denk je ??? juist staat op UIT !!

Frup

Forumguru
Heb de auto via het bedrijf ….

Is het dan überhaupt wel verstandig om er zelf aan te gaan frutten, als het niet je eigen wagen is?
Flink kilometers maken en voor je het weet ben je aan de volgende toe. Hoe erg kan het zijn, het gemis van lichtjes ….
Anders een Philips Ambilight erin zetten. :giggle:

hemi24

Forumguru
Verlichting van de voetenruimte kom je wel setjes van tegen, maar naderhand inbouwen van de overige sfeerverlichting ben ik nog niets tegengekomen…

Slider

Forumguru
Denk inderdaad dat de leasemaatschappij het niet op prijs stelt, dat je heel het interieur over hoop gaat halen.....helemaal voor nutteloze lampjes :ROFLMAO: Als het überhaupt al kan achteraf inbouwen.

Ik heb zelf een interieur "upgrade" hiervoor genomen. En zelfs m'n vrouw vindt het chique eruit zien. Maar ergens hier op het forum las ik dat zelfs bij het standaard interieur dit via de MySkoda app geactiveerd zou kunnen worden. Lijkt me heel sterk, maar je kan allicht kijken.

Octavia1989

Nieuw lid
Ik merk dat de meningen aardig verschillend zijn over het nut van de lampjes!

Ik zal de Skoda app ook even gaan uitpluizen en er even goed over nadenken wat ik er mee kan of ga doen.

Omdat het een bedrijfsauto is begrijp ik de twijfel om er wat aan te doen. Echter gebruik ik hem tevens als privé auto en zal hem minimaal 3 jaar op de oprit hebben staan. Dus een beetje knutselen lijkt me wel leuk.

Nieuw op het forum en ben blij met zoveel mensen die meedenken!

Bedrijfsauto of leaseauto? Ik zou, als je gaat knutselen, even toestemming vragen aan werkgever respectievelijk leasemaatschappij. De laatste zal waarschijnlijk minder happig zijn om beunhaas-gedoe.

Octavia1989

Nieuw lid
Lease auto via de zaak. Ben ook zeker niet van plan allerlei beun praktijken uit te gaan voeren. Op een trekhaak na waar overigens sowieso toestemming voor is.

Verder hoop ik met kleine aanpassingen het wat aangenamer te maken. Mochten er panelen los en er uit moeten, laat ik het voor wat het is.

Bovenaan Onderaan