Zenec NC2010

TL@

Forumguru
Ik ben binnenkort weer aan een nieuwe auto toe (waarschijnlijk terug een Skoda, maar hopelijk meet meer dan 105pk want dat is toch wel erg plat)

Ik zou graag de Zenec NC2010 erin willen hebben, maar heb eerst nog wat vraagjes voor iedereen die er 1 moest hebben:

- Werken de parkeersensoren en climatronic perfect op de O2 (facelift) en S2
- Is het een stabiel apparaat (heb hier en daar gelezen over vastlopende apparaten)
- Is de ontvangst van de radio een beetje goed (RDS?)
- Is het mogelijk om sms'jes te lezen op de Zenec
- Staat er standaard iGO8.3 op met de laatste kaarten?
- Gaat updaten makkelijk (en eventueel een andere skin voor iGO, Gurjon)
- Algemeen tevreden over het toestel?
- Kan ik er een externe harde schijf op aansluiten (mediabox)

Tja, veel vragen hé. Hopelijk ook veel antwoorden :680:

Hey , das toevallig , heb nou sinds een jaartje die Zenec, na 2x een bug-volle Pioneer .
Op zich een bijzonder fraai toestel, met 1 nadeel : het forum NC2010.de ; hier staan updates op die je NIET moet toepassen ! Mijn toestel werkte perfect, maar omdat ik zo'n update-freak ben :winkie: moest ik persee die site volgen en de updates ervan af halen en jah.....bugs !!:mad: Toen de officiele weg bewandelt m.b.v. de vertegenwoordiger van de importeur en voila : een supertoestel !!!:super:
Ik wil je mijn bevindingen wel aanreiken m.b.t. je vragen :

- sensoren en climatronic doen het uitmuntend
- uiterst stabiel met de fabriekssoftware :super:
- ontvangst wisselt sterk, maar toestel schakelt vlot naar betere kanalen
- ik kan geen sms-jes lezen ( iPhone3GS ) , maar daarentegen werkt video's kijken bijvoorbeeld weer wel perfect van m'n iPhone
- wat er standaard vandaag de dag op staat weet ik niet
- update-verhaal zie hierboven !!
- algemeen zeer tevreden
- mediabox aansluiten weet ik niet of dit kan, denk 't wel

groet, Harry

TL@

Forumguru
Ah geweldig.

Ja ik had het forum al gezien, mijn Duits is echter niet zo geweldig :-)

Heb je misschien nog wat foto's (liefst in het donker met de verlichting aan)

Of toch een Columbus

Ook ik ben van plan een Zenec ZE-NC2010 in mijn nieuwe O2 te zetten. Op dit moment heb ik een Columbus in mijn O2 uit 2007. (achteraf ingebouwd). Dit is echt een geweldig apparaat, maar gezien de diefstal gevoeligheid ga ik waarschijnlijk toch voor een ZE-NC2010.

Op de afbeelding vind ik de Zenec toch wat minder uitkomen dan de Columbus. De Columbus heeft groene verlichting van de knoppen en een groenig menu. Dit kleurt veel beter bij de Skoda.

@OMNIAHARRY: weet jij of het menu en de toetsenverlichting ook in groen is in te stellen?

Recent heb ik ook deze Zenec laten inbouwen bij ACR in Eindhoven. Na inbouw bleek de Parott module niet te werken, waarna het apparaat meteen werd omgewisseld voor een ander exemplaar. Ik heb daar de laatste updates laten installeren en tot heden ben ik zeer tevreden. Hij doet precies wat ik wil. Wel heb ik een antenne versterker laten inbouwen, waarna de radio-ontvangst prima werkt. Inderdaad wordt er bij een mindere ontvangst razendsnel gezocht naar een betere ontvangst. Ik had wel eerst mijn originele Skoda antenne verwisseld voor een korte antenne van 5 cm, maar daarmee had ik toch een slechtere ontvangst en heb ik de originele weer teruggezet. Ik weet niet of er een mediabox kan worden gebruikt. Wel heb ik een USB-aansluiting en kan ik alle muziek middels een USB-stick laten afspelen. Er is wel een aparte AUX-ingang, maar of je daaraan ook een Mediabox kan gebruiken, weet ik niet. Bel even met ACR nr. 040-2124734 en zij kunnen je zeker verder informeren.

Mediabox Zenec ZE-NC2010

Er is een speciale kabel te bestellen waarmee je je ipod kan aansluiten via de USB en mini jack ingang. Hiermee kan je je Ipod bedienen via de Zenec.
Verder is er inderdaad een aux ingang voor video en audio. Hier kan je iedere willekeurige bron op aansluiten, zoals bijvoorbeel een DVB-T module. Bediening is via de Zenec is dan niet mogelijk.

Falcon

Donateur
Wat is nu ongeveer de prijs + montage wat jullie hebben moeten neerleggen? Dit voor op mijn accessoire-lijstje aangaande nieuwe leasewagen.

De Zenec ZE-NC2010 kost € 1099,-- + een speciaal Skoda Yeti Paneel van € 39,85. Daarnaast heb ik nog antenneversterker laten plaatsen van € 69,95. Totaal dus € 1208,80 inclusief montage en het alle updates.

EdK

Forumguru
Nicploeg: welke antenne versterker ? heb je een link en eventueel een artikelnummer ?

TL@

Forumguru
Ik denk dat ik die antenneversterker ook ga meebestellen. De ontvangst in met mijn stream was al slecht, zal er dus niet op beteren zonder die versterker.

Bakkertje

Forumguru
Ik gok dat de Zenec net als zo'n beetje alle aftermarket systemen geen voeding meestuurt over de antennekabel om de versterker in de antenne te voeden (fantoomvoeding). Hierover moet er van alles te vinden zijn hier op het forum, daar is al het nodige over geschreven.

Klaasje

Forumguru
dus hij doet het ook in de Skoda want op de website zie ik dat Skoda niet onderstuend wordt voor dit systeem. Daar heb je een ander model voor

Bovenaan Onderaan