robert210773
Nieuw lid
Hallo forummers,
Afgelopen weekend heb ik helaas na 4 jaar er ook aan moeten geloven. Uit mijn Skoda Octavia II is de Columbus eruit gehaald. Moet zeggen dat het vrij netjes is gebeurd (om ze nu een compliment te geven is ook zo wat), maar afgezien van ruitschade, hebben ze de Columbus er netjes uitgehaald. Zelfs de schroefjes lag in het bakje in het midden. Neemt niet weg dat er nu een gat in de middenconsole zit.
Nu is alles gelukkig verzekerd en wordt alles vergoed. Nu zit ik te twijfelen tussen de Columbus opnieuw in te laten bouwen + een Navilock. Of voor een ander systeem. Ik neig namelijk sterk naar een Zenec ZE-NC2011D. Althans dat probeerde een bedrijf (gespecialiseerd in auto-inbouwapparatuur) mij aan te 'smeren'. Maar ja, aangezien het een ACR-gerelateerd is, is het de vraag of de Zenec ZE-NC2011D wel zo'n goede keus is. Zij zeggen uiteraard van wel, maar dat vind ik niet raar.
Nu heb ik hier op het forum en elders al wat gelezen/gevonden over de vorige versie Zenec ZE-NC2010. De ene positief en de ander negatief. Zoals ik het lees is de Zenec ZE-NC2011D reeds bijna 1 jaar op de markt, maar kan weinig gebruikerservaringen vinden.
Allereerst vind ik de Zenec ZE-NC2011D interessant, omdat het de look-and-feel (voor wat betreft de exteriuer) heeft van de Columbus. En daarnaast (maar dat is bij systemen van andere merken vast ook het geval) een Parrot ingebouwd. Dat is voor mij een welkome functionaliteit, al heb ik standaard al een carkit inzitten, ware het niet dat die enkel met RSAP werkt. Op zich geen probleem aangezien ik een Nokia telefoon heb met RSAP ondersteuning. Maar begin toch wel onderhand die Nokia wel beu te worden.
Voor de rest maakt het mij niet zo veel uit dat die Zenec meer functionaliteit heeft dan de Columbus. En uiteraard zou ik bij de Zenec ook een Navilock erbij nemen. Als je het zo bekijkt, zou ik bij keuze voor de Zenec door de Parrot functionaliteit laten beinvloeden.
Dus ik ben wel benieuwd of er forummers zijn die de Zenec ZE-NC2011D ook in hun auto hebben ingebouwd.
En of het de moeite waard is.
Alvast bedankt voor jullie reacties!
Mvg.
Robert
Afgelopen weekend heb ik helaas na 4 jaar er ook aan moeten geloven. Uit mijn Skoda Octavia II is de Columbus eruit gehaald. Moet zeggen dat het vrij netjes is gebeurd (om ze nu een compliment te geven is ook zo wat), maar afgezien van ruitschade, hebben ze de Columbus er netjes uitgehaald. Zelfs de schroefjes lag in het bakje in het midden. Neemt niet weg dat er nu een gat in de middenconsole zit.
Nu is alles gelukkig verzekerd en wordt alles vergoed. Nu zit ik te twijfelen tussen de Columbus opnieuw in te laten bouwen + een Navilock. Of voor een ander systeem. Ik neig namelijk sterk naar een Zenec ZE-NC2011D. Althans dat probeerde een bedrijf (gespecialiseerd in auto-inbouwapparatuur) mij aan te 'smeren'. Maar ja, aangezien het een ACR-gerelateerd is, is het de vraag of de Zenec ZE-NC2011D wel zo'n goede keus is. Zij zeggen uiteraard van wel, maar dat vind ik niet raar.
Nu heb ik hier op het forum en elders al wat gelezen/gevonden over de vorige versie Zenec ZE-NC2010. De ene positief en de ander negatief. Zoals ik het lees is de Zenec ZE-NC2011D reeds bijna 1 jaar op de markt, maar kan weinig gebruikerservaringen vinden.
Allereerst vind ik de Zenec ZE-NC2011D interessant, omdat het de look-and-feel (voor wat betreft de exteriuer) heeft van de Columbus. En daarnaast (maar dat is bij systemen van andere merken vast ook het geval) een Parrot ingebouwd. Dat is voor mij een welkome functionaliteit, al heb ik standaard al een carkit inzitten, ware het niet dat die enkel met RSAP werkt. Op zich geen probleem aangezien ik een Nokia telefoon heb met RSAP ondersteuning. Maar begin toch wel onderhand die Nokia wel beu te worden.
Voor de rest maakt het mij niet zo veel uit dat die Zenec meer functionaliteit heeft dan de Columbus. En uiteraard zou ik bij de Zenec ook een Navilock erbij nemen. Als je het zo bekijkt, zou ik bij keuze voor de Zenec door de Parrot functionaliteit laten beinvloeden.
Dus ik ben wel benieuwd of er forummers zijn die de Zenec ZE-NC2011D ook in hun auto hebben ingebouwd.
En of het de moeite waard is.
Alvast bedankt voor jullie reacties!
Mvg.
Robert