Zichtbare sensoren bij achteraf inbouwen alarm

Wouter@O2

Nieuw lid
Persoonlijk vind ik het niet mooi dat je allerlei kabels en sensoren ziet zitten op een anders zo mooi dashboard. Nu heb ik mijn nieuwe O2 besteld (in dec. 2009) en die wordt binnenkort (gelukkig) geleverd. Echter was het in de bestelde uitvoering (elegance business) niet mogelijk om af-fabriek een alarm te laten inbouwen. Dit heb ik dus, via de dealer, achteraf laten doen. Nu hoor ik zojuist dat er een sensor op je dashboard wordt geplaatst (waarschijnlijk voor detectie ruitbreuk).

Mijn vraag; kan iemand een foto plaatsen van deze sensor? Waarschijnlijk is het een DEFA 400 alarm systeem.

Alvast bedankt!

guitar_billy

Senior Member
even googelen op DEFA 400 levert ook de sensor op :
45.jpg

http://www.defa.com/alarm4.php3?aid=45&lang=3&ndid=

Gieliovd

Forumguru
Dat zijn de glasbreuk sensoren. Die worden gebruikelijk in de bovenste hoeken van de voorruit geplaatst, als ik mij niet vergis.

Meestal zijn ze de grootte van het topje van je pink.

Constant

Erelid
Oh, ik heb die helemaal niet opgemerkt bij mijn achteraf ingebouwde alarm (type II, via de Skoda dealer).

nomad

Senior Member
Hoi Martijn, hoe bevalt de S1 ?
En je hebt PM !

Nou wil ik niet lullig doen (dus doe het toch), maar wat heeft bovenstaande nou met de vraag over het alarmte maken ? NIKS.
En PM's zie je vanzelf wel. Krijg je gewoon een mail van.
Graag verder beppen op het Vivaforum.

Nu weer TERUG NAAR HET ONDERWERP.

Wasmachineman

Forumguru
Verkeerde post !

Nou wil ik niet lullig doen (dus doe het toch), maar wat heeft bovenstaande nou met de vraag over het alarmte maken ? NIKS.
En PM's zie je vanzelf wel. Krijg je gewoon een mail van.
Graag verder beppen op het Vivaforum.

Nu weer TERUG NAAR HET ONDERWERP.

:ot:Ik zag een bericht van Martijn binnenkomen en lette niet op dat het over alarm ging. Wilde gewoon vragen hoe de S1 bevalt na het ophalen afgelopen maandag...verkeerde topic dus. Verschrikkelijk !:1439:

Ter info, ik krijg geen mail als er PM is of reactie op een bericht. Check maar bij de mods.

Bovenaan Onderaan