Zijn deze aanpassingen mogelijk?

Hoi,

Sinds gisteren ben ik de trotse bezitter van een Kodiaq Style uit 2019.
Deze heeft volgens mij Columbus MIB 2. Aan de linkerzijde 4 touch toetsen met navigatie en Android Auto / Carplay.

Ik heb al het een en ander gelezen over aanpassingen en VCDS, maar had toch nog een paar vragen.
Hopelijk kunnen jullie mij hier antwoord op geven.

In de handleiding staan mooie displays voor sport en offroad. Deze opties zie ik niet terug in mijn menu.
Ik kan wel de sport-modus kiezen, maar zie de optie voor het display niet.
1727208712906.png
▶ Laaddrukmeter ▶ Acceleratieweergave ▶ Vermogensweergave ▶ Koelvloeistoftemperatuurmeter ▶ Olietemperatuurmeter
1727208732281.png
laptimer

1727208787031.png
▶ Kompas (geldt voor het infotainment Amundsen, Columbus) ▶ Hoogtemeter (geldt voor het infotainment Amundsen, Columbus) ▶ Stuurhoekweergave ▶ Koelvloeistoftemperatuurweergave ▶ Olietemperatuurweergave

Ook zou ik de volgorde van de items in het menu willen aanpasen, is dat mogelijk?

Er zijn een paar opties die ik misschien met VCDS wil activeren.
De belangrijkste is achterlichten bij DRL. Volgens de garage was dit niet mogelijk, maar ik lees overal dat het mogelijk moet zijn.
Hiernaast misschien wimpers bij DRL aan, meer lampen aan bij CH/LH, bewegende knipperlichten.
Als ik het goed heb gelezen is verkeersbordherkenning niet mogelijk via VCDS, klopt dat?

Hebben jullie nog tips voor betaalbare dienstverleners die dit kunnen doen?
Ik had vcds-coding doorgekregen, maar die site lijkt niet meer te bestaan.
 

hemi24

Forumguru
Er zijn een paar opties die ik misschien met VCDS wil activeren.
De belangrijkste is achterlichten bij DRL. Volgens de garage was dit niet mogelijk, maar ik lees overal dat het mogelijk moet zijn.

Weer zo'n garage die er geen zin in heeft, of geen verstand van heeft...

Kan gewoon!

Welk deel van NL ben je woonachtig?

VCDS-coding, kun je hier op het forum gewoon benaderen onder @Antera.
 
Het was bij een merkdealer.
Ik woon in Zoetermeer (de auto komt bij een andere vestigins van de merkdealer die ook in Zoetermeer zit vandaan).

Helaas hadden ze ook al de beloofde updates niet uitgevoerd.
Navigatie heb ik zelf van 2019 geüpdate naar 2024.
MIB staat helaas nog op 13xx ipv 14xx.
Daar heb ik ze al voor gemaild.
 
Als rasechte nieuweling.
Is het gevaarlijk om zelf met OBDeleven te spelen? ;)

Ik heb wel wat ervaring met experimenteren maar dat was op linuxbakken en Android en niet met een auto.
 

Okki

Donateur
Als je weet wat je doet is het niet gevaarlijk....maar spelen?
OBD leven maakt geen back-up van je vorige data gegevens....dus als je iets verknalt....

Je kan beter je wensenlijstje opstellen en contact opnemen met @Antera
 

Bakkertje

Forumguru
Je kunt ook dingen stuk maken met obdeleven.
Zo heb ik eens zitten klikken bij de basis instellingen van mijn blind spot detectie. Resultaat was dat ie opnieuw gekalibreerd moest worden door de dealer a 300 euro..

Maar basis dingen die ook als "app" aangeboden worden kunnen mijn inziens niet veel kwaad, en uitlezen gaat ook prima.
 
Bovenaan Onderaan