johndoe
Forumguru
Toch ook maar even netjes voorsdtellen. Ik ben Wilfred, zelfstandig IT'er uit Den Haag en zo goed als rond voor de aanschaf van een (lease) Kodiaq. Ik ben 2m07 en met die lengte vallen heel veel auto's af. De gigantische hoofdruimte van de Kodiaq is echt ideaal voor mij. Enige andere auto waar ik echt lekker in zat was de Volvo XC90 maar daar hangt een heel ander prijskaartje aan.
Offertes liggen klaar en dit weekend vooral nog even nadenken over de kleur en wat ik wil doen met de bekleding. In eerste instantie had ik de Alcantara optie gekozen, maar die blijkt niet meer leverbaar. Nu dus kiezen tussen Style Business stoffen bekleding of toch maar volledig leer.
Daarnaast nog lichte twijfel over de motorisering. Er is nergens een 2.0 TSI in Nederland beschikbaar voor een proefrit, dus alleen gereden in de 1.4 TSI. Toch is het plan om nu de 2.0 TSI te bestellen zonder dat ik hem dan gereden heb. Hopelijk heeft die wat meer trekkracht onderin. Zou ook goed van pas komen bij het trekken van onze 1900kg boot op trailer die af en toe de trailerhelling op moet en door de Alpen mee op vakantie naar Italië.
Voorlopige bestelling ziet er als volgt uit:
2.0 TSI DSG-7 4x4 in Style Business uitvoering
+ Lane Assist, koplampsproeiers en Smart light Assistant, Traffic Jam Assist en emergency Assist incl. Adaptive Cruise Control met Front assist
+ Dynamic Chassis Control (DCC) incl Driving Mode Select, Off-road knop en Hill Hold control
+ Parkeerpakket Pro (trailer assist en wegklapbare trekhaak)
+ Stuurwielverwarming voor DSG
+ Elektrisch verstelbare voorstoelen
+ Verwarmbare voorruit
+ misschien dus leren bekleding (al dan niet met ventilatie)
Nadeel is natuurlijk alleen de levertijd. Dealer en leasemaatschappij beloven levering in november of december maar dan dus doorschuiven naar begin januari om op kenteken te zetten.
Ik lees hier al een paar dagen mee en zuig zo veel mogelijk informatie op.
Offertes liggen klaar en dit weekend vooral nog even nadenken over de kleur en wat ik wil doen met de bekleding. In eerste instantie had ik de Alcantara optie gekozen, maar die blijkt niet meer leverbaar. Nu dus kiezen tussen Style Business stoffen bekleding of toch maar volledig leer.
Daarnaast nog lichte twijfel over de motorisering. Er is nergens een 2.0 TSI in Nederland beschikbaar voor een proefrit, dus alleen gereden in de 1.4 TSI. Toch is het plan om nu de 2.0 TSI te bestellen zonder dat ik hem dan gereden heb. Hopelijk heeft die wat meer trekkracht onderin. Zou ook goed van pas komen bij het trekken van onze 1900kg boot op trailer die af en toe de trailerhelling op moet en door de Alpen mee op vakantie naar Italië.
Voorlopige bestelling ziet er als volgt uit:
2.0 TSI DSG-7 4x4 in Style Business uitvoering
+ Lane Assist, koplampsproeiers en Smart light Assistant, Traffic Jam Assist en emergency Assist incl. Adaptive Cruise Control met Front assist
+ Dynamic Chassis Control (DCC) incl Driving Mode Select, Off-road knop en Hill Hold control
+ Parkeerpakket Pro (trailer assist en wegklapbare trekhaak)
+ Stuurwielverwarming voor DSG
+ Elektrisch verstelbare voorstoelen
+ Verwarmbare voorruit
+ misschien dus leren bekleding (al dan niet met ventilatie)
Nadeel is natuurlijk alleen de levertijd. Dealer en leasemaatschappij beloven levering in november of december maar dan dus doorschuiven naar begin januari om op kenteken te zetten.
Ik lees hier al een paar dagen mee en zuig zo veel mogelijk informatie op.
Laatst bewerkt: