Zoem uit de radio

AMBIO2

Actief lid
Sinds kort komt er uit de radio een kort zoemgeluid,
( hetzelfde geluid als bij het uitwerpen van een cd )
wanneer de bestuurdersportier wordt geopend of gesloten
of wanneer je iets op de sigarettenaansteker aansluit of
verwijderd, kortom wanneer er een stroompje vloeit.
Volgens de dealer hoort dit zo, terwijl hij niet kan
verklaren waarom dit eerst niet was te horen.
Heeft dus iedereen met een stream dit geluid ??

Frankie

Actief lid
</font><blockquote><font class="small">Citaat:</font><hr />
Volgens de dealer hoort dit zo

[/ QUOTE ]

Dat meen je toch niet echt ?? Dus als je en geluid hoort als een uitgeworpen CD zodra je deur open doet of je telefoon laadt krijg je dat als reactie ?? Dat kan toch niet waar zijn !?! Hoop dat ik nooit naar die dealer hoef.. Sorry dat ik je niet verder kan helpen. De opmerkingen van de anderen klinken wel plausibel...

Ps: ik heb een Stream en kan je verzekeren dat dat niet normaal is !!

Het is vast en zeker dat het een massa probleem is! Is de radio er uit geweest? Komt zeer veel voor bij pioneer. In dit geval dus een skoda radio. Vaak branden de massaapoortjes door, door de radio te verwijderen zonder de spanning van de auto afgehaald is.
Ik zou terug gaan en met een andere radio een check uitvoeren in jou auto!

Met groet Skoodah

AMBIO2

Actief lid
Nee,... radio is er niet uit geweest, zoem is spontaan
gekomen.
Hoop dat ie ook spontaan weer verdwijnt !!

Ik heb dit inderdaad ook en ook sinds kort het viel mij op toen ik m'n dashbord e.d. stofvrij aan het maken was, ik had toen geen radio aan en trouwens niet eens de sleutel in het contact.

Het is idd precies het geluid wat de eject van de cdspeler maakt in de auto alleen komt het niet uit de cd opening maar
achter de knoppen van de airco vandaan ik kon het vrij precies bepalen omdat het iets van 3 keer achter elkaar gebeurde en sindsdien regelmatig als ik net in m'n auto ga zitten hoor ik het.

Kan het niet te maken hebben met de beveiliging van de auto dus bv. de startonderbreking of het brandstofslot ofzo..?

@digital8. Dat geluid wat jij bedoeld heb ik ook. Als ik de deur open dan hoor ik iets zoemen. Lijkt op het geluid van de brandstof pomp. Bij de oude fabia die wij hadden hoorde je dat niet. Misschien een wijziging in de jaren. Volgens mij gaat het puur om het geluid wat uit de radio komt.
Toch blijf ik erbij dat het in de radio moet zitten van AMBIO2.
Een groundloop isolator is een lapmiddel(komt veel voor bij inbouw van een versterker), je moet zorgen dat de bron wordt aangepakt!

Skoodah

higgy

Forumguru
@Skoodah: dat geluid is inderdaad de brandstofpomp en dat je die (Eeven!) hoort bij het openen van het bestuurdersportier is normaal. Het moet echter bij EVEN blijven.
@digital8: volgens mij (graaf maar eens met de zoekfunctie) is er een modificatie geweest op de ventilator midden in het dashboard. Die ging bij sommige O2's ineens zoemen. Vraag de dealer eens.

AMBIO2

Actief lid
Ook ik weet i.d.d. wel dat de brandstofpomp bij het openen
van de bestuurdersportier gaat werken maar wat ik bedoel
komt toch echt uit de radio !

Was ff een opmerking tussendoor! Je kan ook een extra massa aanleggen. Maar dan moet je wel technisch aangelegd zijn. Als je een extra massa aanlegd kan je ontdekken of daar de problemen vandaan komen. Ik heb wel ergens gelezen dat de fabia een slechte massa heeft. Ik gelukkig niet! Ik heb ondertussen een setje van kicker in de auto. En zoemen doet ie gelukkig niet!

Skoodah

Daniel

Lid
Nee,ik heb ook nergens last van,ik heb een Alpine radio en een versterker en subwoofer van JBL.

Okki

Donateur
Ik heb hetzelfde met mijn O1 met originele Skoda radio. Volgens mij heeft het te maken met het feit dat de radio en de auto elkaar 'herkennen'. Dit voorkomt dat je de veiligheidescode in moet voeren als de stroom eraf is geweest. Dit moet wel als dezelfde radio in een andere auto wordt ingebouwd.

___JC___

Forumguru
Heb je niet toevallig een Mazda radio erin zitten?

ZOOM, ZOOM, ZOOM....
cool.gif

AMBIO2

Actief lid
Inmiddels weer contact gehad met de dealer.
Ze hebben er denk ik toch nog even over na gedacht en
zijn nu bereid één en ander na te kijken.
Afspraak is gemaakt.
Zo'n uitspraak van, ja meneer,die zoem hoort zo, is nu
toch wel helemaal vreemd.
Ik hoop dat ze het probleem kunnen verhelpen, dan krijg
ik misschien weer wat vertrouwen in mij dealer.

AMBIO2

Actief lid
Na een lange rit en een week vakantie is de "zoem"
weer net zo spontaan verdwenen als dat ie gekomen is.
Heel vreemd, maar zal ook wel zo horen!
Heb de afspraak met de dealer reeds gecanceld.

Bovenaan Onderaan