Zoemend geluid 1.6 tdi

Wanneer de auto gestart is hoor je een sterk zoemend geluid , je hoort dit het meest als je op de achterbank zit . Zou het kunnen dat onder de achterbank de diesel tank zit en in of aan die tank een pomp ? Dat dit zoemend geluid dan door deze pomp komt ? Het is echt storend
Indien het van de pomp komt , draait deze droog , is ze kapot ?
Als je de auto uitschakeld hoor je dat geluid nog enkele seconden rechts achter.
Skoda Octavia 2017 tdi

Nog altijd niet opgelost , diagnose gedaan via de garage . Deze mensen zeggen dat dit door de winterbanden komt .
??? hij maakt reeds lawaai als hij stilstaat , dus wat hebben die banden daarmee te maken ....

Tees

Donateur
Zo, bij welke garage kom jij?!? Wat een bizar verhaal dit.
Ik sluit me aan bij @PizzaPieter, lijkt me de brandstofopvoerpomp die je hoort. Als je echt denkt dat die ongebruikelijk veel geluid maakt, dan kan je kijken of je m kan (laten) vervangen. Maar wellicht ergens anders heen gaan dan bovengenoemde garage ;)

PizzaPieter

Donateur
Bij mijn auto's tot nu toe hoor je niks als je de deur van het slot haalt, maar zodra je de bestuurdersdeur open doet (auto denkt dat je zo wel eens zou kunnen gaan vertrekken), hoor je een zoem vanonder de achterbank. Paar seconden maar. Waarschijnlijk werkt ie ook tijdens het rijden maar dan merk (hoor) ik het niet meer.
Die pomp zorgt voor transport van tank naar motor, waarna hogedrukpomp zorgt dat het in je cilinders komt

Bovenaan Onderaan