Zomaar een reisverslagje (met motorstoring)

dag allemaal

Hier zomaar een reisverslagje , ben net terug uit Westendorf Oostenrijk.
Voor nieuwe Vredestein winterbanden. (aan te raden fijne banden stil zuinig)
De heen en terug reis zijn voorspoedig verlopen.
Heen ongeveer 11.5 uur 970 km gem 1 op 16 best netjes gem. snelheid rond de 140 en een paar uur fille
rijden.
De terugweg ongeveer 9.5 uur met veel stops en weer 1 op 16 , nog wat.
Wel hebben we de terugweg veel harder gereden steeds rond de 160 , toen had ik het idee om even te toppen.
Dat ging aardig goed 205 heuveltje op (helaas geen vlakke weg gehad dus nog geen echte top) ok dit even gereden toen weer rustig en wachten op me maat.
Nu komt het ; op eens was de power weg reed 120 vol gas en deed niks. dit had ik al is een keer gehad dus was niet zo ongerust. (eigenlijk wel :eek:) bij de eerste stop stoppen motor uit en aan en weer knallen, goed tot de 120 en weer alle power weg. Toen weer stoppen en nu wat langer ff naar wc en terug. contact alle controles rustig uitlaten voeren (soort voorgloeien) en weer rijden.
Nu reed ie weer helemaal normaal , nog even wezen sporten (tegen een gt carrera open uitlaat hihi:tongue:) dus weer 180 190 en tot NL door blijven gassen.
Nu niks meer aan de hand erg vreemd , had geen lampjes geen raar geluid weer 1op 16 niks meer aan de hand dus.
Kent iemand dit eufel , heb het al 1x eerder gehad met normale snelheden .? :crazy:

greets
 

Michelv.

Forumguru
Auto is in Noodloop gegaan, vandaar de max 120km/u, nu dus uitlezen op foutcodes(dealer of iemand met VCDS) om te kijken of je aan de hand daarvan kunt zien wat er mis is. En anders loggen met VCDS, misschien is er dan iets te zien.
 

Zwapp

Forumguru
lijkt precies op een verhaal wat ik had met mijn vorige auto, dit was welliswaar een 1.9tdi met 90pk.
Het was bij mij toen de luchtmassameter die aan het sneuvelen was. Soms was er niets aan de hand en de andere keer geen vermogen meer en in de noodloop.
Heb toen een luchtmassameter van Pierburg (mercedes) er op gezet welke beter lijken te zijn dan de originele bosch. Ik durf niet zo te zeggen of het hier ook het geval is en of die modificatie ook gaat lukken, in ieder geval eerst ff uitlezen en een log maken is wel verstandig.

succes ermee
 
ok. nou ik houd het in de gaten.
ben vandaag bij me garage geweest en die vonden iets met de turbo druk/lucht (kan door de chip)
en iets met de gloeistift cilinder 2 permanent, die zal dus aan vervanging toe zijn.
had ik nog nooit van gehoord , schijn je nodig te hebben met starten.
nog 3000 km voor grote beurt kijk dan wel weer verder.
 
nou... vandaag was ik laat klaar met werken, dus snel naar huis .
reed 140 in 6 toen volgas erop en jahoor bij 160 a 170 weer de veilige modus.
had maandag toevallig al een grote beurt gepland , maar weer laten uitlezen ook.
tbcontinuet
 
dus...het was weer de gloeistift.
dus alle 4 gelijk maar laten vernieuwen, was een duur beurtje ook de EGR klep schoon laten maken en me airco is waarschijnlijk lek, er is kleurvloeistof ingedaan en over 2 weken terug komen. maar nu kan ie er wel weer tegen aan. hopelijk geen storingen en veilige modus meer.
greets
 

Rem82sch

Senior Member
Zo als jij dit verteld heb ik ook in die vorm gehad met m'n andere auto Opel Zafira OPC.
Bij mij zat er een haarscheurtje in de turbo
Daardoor viel de auto iedere x in de noodstand.
Nadat ik er een nieuwe turbo er op had gezet, heb ik er nooit meer last van gehad.

Het haarscheurtje was aan de buitenkant niet te zien
maar toen ik de turbo eraf had liggen was het zeer duidelijk dat de turbo gebroken was.
 

Joske

Forumguru
brr, kapotte turbo :depressed: lijkt me wel een dure grap als dat het probleem zou zijn..
 
Bovenaan Onderaan