Zonneklep niet lang genoeg!

Falcon

Donateur
Eigenlijk is er maar 1 ding waar ik mij erg kan aan irriteren en dat is de zonneklep die te kort is.

Als je de zonneklep draait naar het zijraam, dan is hij net te kort om het raam in de breedte af te dekken tegen de zon.

Ik zit zelf wat naar achteren en heb dan doodleuk gewoon zon op mijn gezicht. Nu los ik dat nu op met een tijdschrift tussen de band van de zonneklep, maar het was natuurlijk idealer geweest als Skoda dit even had getest.

Meer mensen hier last van of ben ik nu te mierenneukerig? :)

Ik erger mij nog meer aan het feit dat de zonneklep, bij gewoon gebruik voor de voorruit, te laag komt voor mij. een zonneklep zou je moeten kunnen uitschuiven in plaats van neerklappen.

___JC___

Forumguru
Moet je je stoel wat hoger zetten, dan is de zonneklep opeens goed.
:xyxthumbs:

Ik gebruik de zonneklep bijna nooit, zit bijna met mn kop tegen het dak. En de stoel staat op zn laagste stand.

TL@

Forumguru
Amaai, ben jij wel heel erg groot :smirk:

Ik ben 187 en met de stoel op laagste stand, kan ik nog een hoed opzetten.

___JC___

Forumguru
Amaai, ben jij wel heel erg groot :smirk:

Ik ben 187 en met de stoel op laagste stand, kan ik nog een hoed opzetten.

2.10 meter en ruim 140kg schoon aan de haak. Zit niet voor niks aan een Superb te denken als opvolger. :grin:

Rolle

Senior Member
Ook hier zelfde verhaal, ik gebruik de klep quasi nooit. Als ik ze neerklap komt ze te laag en moet ik me wat bukken om goed zicht te hebben en dat is toch ook geen gezicht.

Dus Falcon, ik denk dat je te mierenneukerig bent ;)

rcFred

Senior Member
Mijn eerste bericht hier :cheer:
Bij de Halfords zijn er verlengstukken te krijgen voor zonnekleppen, die zijn dan zo op de zonneklep te klemmen en zijn van donker doorzichtig plastic.
Misschien is dat het proberen waard.

rcFred

Senior Member
En uitschuifbaar waren ze er een jaar of 15 geleden te koop, nu alleen niet meer. Die hebben we per ongeluk in de Golf laten zitten die we gingen inruilen.... Typisch gevalletje domdomdom als blijkt dat de Halfords de uitschuif variant niet meer verkoopt...

Neptukker

Forumguru
Bierviltje of ander kartonnetje met posbode elastiek vastmaken aan de klep is de allergoedkoopste oplossing. :laugh:

Falcon

Donateur
UitschuifbaarVerlengstukjevooropjezonneklepMETingebouwdedodehoekdetectiesysteem

Patent# 34534636346

:D

Neptukker

Forumguru
Vergroot scrabblebord waar UitschuifbaarVerlengstukjevooropjezonneklepMETingebouwdedodehoekdetectiesysteem op past

Patent# 34534636347

UitschuifbaarVerlengstukjevooropjezonneklepMETingebouwdedodehoekdetectiesysteembevestigingsbeugelnippeltje
Patent# 34534636348

Bovenaan Onderaan