Zonneschermen in een Roomster??

Strajo

Nieuw lid
Hallo,

Is het mogelijk zonneschermen te bestellen voor een Roomster?
De ramen zijn wel mooi groot, maar dit heeft ook een nadeel.

EdK

Forumguru
yep !!

Skoda heeft voor de Roomster een set zonneschermen !
een set voor de achterdeurramen en zo bevestigd dat al rijdend de ramen evengoed open kunnen zonder dat ze eruit waaien

dan een set van 2 voor de kleine zijraampjes van de bagageruimte
en 1 grote voor het achterraam !!

Voordeel is dat het allemaal precies past en je van binnen gewoon naar buiten kan kijken maar van buiten naar binnen een stuk moeilijker wordt waardoor het ook nog eens diefstalpreventief werkt

Kosten ?? rondom ben je 300 euro kwijt maar dan heb je ook wel wat !!
Heb ze zelf van het voorjaar voor me eigen roomster aangeschaft en tot op heden nog geen enkele spijt gehad !!

Strajo

Nieuw lid
yep !!

Skoda heeft voor de Roomster een set zonneschermen !
een set voor de achterdeurramen en zo bevestigd dat al rijdend de ramen evengoed open kunnen zonder dat ze eruit waaien

dan een set van 2 voor de kleine zijraampjes van de bagageruimte
en 1 grote voor het achterraam !!

Voordeel is dat het allemaal precies past en je van binnen gewoon naar buiten kan kijken maar van buiten naar binnen een stuk moeilijker wordt waardoor het ook nog eens diefstalpreventief werkt

Kosten ?? rondom ben je 300 euro kwijt maar dan heb je ook wel wat !!
Heb ze zelf van het voorjaar voor me eigen roomster aangeschaft en tot op heden nog geen enkele spijt gehad !!
Bedankt voor de info. Zijn deze bij de dealer te bestellen? Want mijn dealer in Heemskerk (NL) zei dat ze niet bestonden.

EdK

Forumguru
Dan moet je dealer zijn huiswerk eens overdoen want mijn dealer in P'end kan ze gewoon leveren !!Zeg maar dat ze in de folder orginele accessoirres Roomster staan !!

Artikelnummers: DCK779001 voor achterportieren.
DCK779002 voor achterste zijruiten
DCK779003 voor achterruit

http://new.skoda-auto.com/SiteCollectionDocuments/Roomster/RoomsterAccessories_1206.pdf

hier de folder welliswaar in het engels maar de artikelnummers zijn hetzelfde, aan de hand van de plaatjes krijg je meteen alvast de indruk !!
Deze schermen zijn tevens voor de Octavia en Fabia verkrijgbaar welliswaar zullen er wel andere artikelnummers voor staan.

Boet

Actief lid
@Lenk.

Gekke vent:)

Ik heb de achterste zijruiten een tintje donkerder. Werkt ook aardig. Ook bij inkijk.

jaspernl

Actief lid
Ik heb op mijn Roomster de Sunset achterruiten optie genomen. Oorspronkelijk wilde ik ook nog de zonneschermen bijbestellen. Mijn dealer raadde dat af; het leek hem echt dubbelop en zeker niet nodig.
En nu heb ik dus spijt dat ik ze tóch niet gewoon heb meebesteld.
Ik vind nl de getinte ruiten niet goed (genoeg) werken als zonwering...
En om ze nog achteraf aan te schaffen... hhhmmmm.... ik weet niet....

Zijn er mensen die ook de getinte ruiten te licht vinden?? En hoe lossen jullie dat op?
En zijn er ook al mensen met zowel donkere ruiten & de sunnyboys??

Ben heel benieuwd... Ik twijfel me gek...

Strajo

Nieuw lid
Ik heb donkere achterruiten in de Roomster en ook nagedacht over zonneschermen achteraf. ik vindt ze best duur en ben bang dat mijn zoontje ze eraf sloopt. Zolang hij niet over een felle zon klaagt laat ik het zo. Als het echt warm wordt werkt een handdoek nog het beste.
Zijn de zonneschermen die je gelijk bij levering kan bestellen dan anders? dwz ingebouwd in de deur?

KaleFietsbel

Actief lid
Dan moet je dealer zijn huiswerk eens overdoen want mijn dealer in P'end kan ze gewoon leveren !!Zeg maar dat ze in de folder orginele accessoirres Roomster staan !!

Artikelnummers: DCK779001 voor achterportieren.
DCK779002 voor achterste zijruiten
DCK779003 voor achterruit

http://new.skoda-auto.com/SiteCollectionDocuments/Roomster/RoomsterAccessories_1206.pdf

hier de folder welliswaar in het engels maar de artikelnummers zijn hetzelfde, aan de hand van de plaatjes krijg je meteen alvast de indruk !!
Deze schermen zijn tevens voor de Octavia en Fabia verkrijgbaar welliswaar zullen er wel andere artikelnummers voor staan.

Die link werkt bij mij niet, denk dat je deze moet hebben:

http://new.skoda-auto.com/SiteCollectionDocuments/Catalogue/Roomster/Roomster_Accessories_ENG.pdf

jaspernl

Actief lid
Ik heb donkere achterruiten in de Roomster en ook nagedacht over zonneschermen achteraf. ik vindt ze best duur en ben bang dat mijn zoontje ze eraf sloopt. Zolang hij niet over een felle zon klaagt laat ik het zo. Als het echt warm wordt werkt een handdoek nog het beste.
Zijn de zonneschermen die je gelijk bij levering kan bestellen dan anders? dwz ingebouwd in de deur?
nee hoor, die zonneschermen zijn hetzelfde. het zijn sunnyboys of sonnieboys en ze worden speciaal voor de ramen van de roomster gemaakt zodat ze precies passen. Maar als ik ze nu nog achteraf ga bestellen zou het zomaar kunnen dat ik ze zelf moet betalen... Maar het lijkt me wel de netste oplossing...

Bovenaan Onderaan