Zoomfunctie Columbus

RayDelft

Forumguru
Beste lezers,

Alweer een vraag.
Over de zoomfunctie van de Columbus zegt het instructiebokje niet veel, vandaar.
Ik heb de zoomfunctie ontdekt en dan ontstaat er een klein vergrootglas naast de indicator van de schaal. Bij het naderen van een kruispunt oid, zoomt de kaart in. Dat is prettig.

Als ik op langere ritten de schaalfunctie verander, bijvoorbeeld naar 4 kilometer, dan verdwijnt het vergootglas en is de zoomfunctie dus uit.
Als ik hem weer aan zet, dan is de schaal niet meer de (bijvoorbeeld) 4 km, maar gaat hij terug naa, ik meen, 2km.

Mijn vraag: Werkt de zoomfunctie alleen bij de schaal die Columbus zelf kiest?

Ik vind het zelf wel prettig van de zomer in Frankrijk om de schaal op bijvoorbeeld 10 kilometer te zetten zodat je meer een overzicht hebt waar je eigenlijk bent, en dan graag toch met de zoom aan op het moment dat er een knooppunt nadert. Kan dat?

Dank alvast!

MarcoO2

Forumguru
Ray, ik zie dat jij telkens een nieuw draadje opent over Columbus-vragen. Heb je gezien er een speciaal "het grote Columbus-topic" is?

Maarten

Forumguru
Ik heb meegelezen Marco.
Ik heb er zelf niet zo'n bezwaar tegen, vind het zelf wat makkelijker zoeken.
Ik snap echter wel je opmerking en gooi het even in de groep.

MarcoO2

Forumguru
Super! Puur persoonlijk zou dat verzameltopic van mij ook afgeschaft mogen worden, maar áls die er is, moeten we 'm ook gebruiken lijkt mij. We horen wel wat jullie ervan vinden.

RayDelft

Forumguru
Ik heb meegelezen Marco.
Ik heb er zelf niet zo'n bezwaar tegen, vind het zelf wat makkelijker zoeken.
Ik snap echter wel je opmerking en gooi het even in de groep.

Als ik er als "Newbie" een mening over mag geven: Persoonlijk vind ik losse topics prettiger zoeken en lezen.
Bovendien zie je aan het topic gelijk wat de poster wil zeggen of vragen. Dat vergroot de attentiewaarde.
Die verzameltopics worden ontzetend groot en dan gaat het over van alles tegelijk.
Ik denk dat de lezer gericht op zoek gaat en geneigd is af te haken als je hele lijsten moet doorworstelen met teksten waar je op dat moment niet in geinteresseerd bent.
Maar misschien zien jullie dat anders.

MarcoO2

Forumguru
Je hebt deels gelijk, Ray. Het voordeel is dat je specifieke topics over specifieke onderwerpen krijgt, het nadeel is echter dat je er héél veel krijgt - en vaak over hetzelfde onderwerp. Als je met losse topics gaat werken, zou iedere topicstarter vooraf goed moeten checken of er al niet een soortgelijk topic bestaat, en dat gebeurt vaak niet. En het gevolg is dan soms, dat vragen niet meer beantwoord worden, omdat dat al heel vaak eerder is gedaan. Maar desondanks zou ik er zelf ook voor kiezen om met sepparate topics te werken en de sticky-topics te sluiten.

quiptix

Nieuw lid
Simpele opmerking:
Gebruikelijk in fora is om geen verzamel onderwerpen te hebben. Daar zou je een Wiki voor moeten hebben.

Losse onderwerpen zou dus het meest logische zijn

Vincent

Verstuurd van mijn Transformer TF101G met Tapatalk

Maarten

Forumguru
Door mijn schuld ontspoort dit topic...:(
Ik overleg met mijn collega's en bedank jullie voor de inbreng.
Ik zit op het spoor; geen verzamel topics, tenzij ze over hetzelfde onderwerp gaan.
Jullie horen hoe het afloopt.

Nu graag weer verder over 'Zoomfunctie Columbus'. (of een ander topic openen over deze discussie.) :laugh:

hemi24

Forumguru
Autozoom is gebasseerd op wegtype: snelweg 2km en vervolgens steeds een stapje kleiner. Voor zover ik weet kun je het geprogrammeerde level niet aanpassen.

quiptix

Nieuw lid
Weer on-topic:
Ik had bij Seat (zelfde systeem) het hoofdscherm op Autozoom en 3d staan. En had een klein dualscherm met de overzichtskaart op 5km zoom of soms 10km
Voldeed voor mij perfect.

Nog 2,5 week en ik kan ook weer genieten van dit systeem!

Vincent

Verstuurd van mijn Transformer TF101G met Tapatalk

Maarten

Forumguru
Nog eenmaal een offtopic mededeling; in 'het team' is besloten om de verzameltopics te behouden. Eventuele discussie hierover graag in een nieuw topic.

Bovenaan Onderaan