Zoon van Skoda rijder.

Zoon van een Skoda - Octavia - Turbo Benzine rijdende vader.
Ik kwam op dit forum terecht omdat de Skoda van mijn vader wat start problemen heeft. Hij start direct maar slaat daarna ook weer direct af. Je kan hem enkel aan de praat houden door even direct na het starten wat gas bij te geven, daarna loopt de wagen goed en vanzelf. Is geen accu oplaad probleem want het euvel doet zich zelfs voor na lang rijden.

Men vroeg mij me even voor te stellen hier, voldoe graag aan dit verzoek.
Ben 55 jaar oud en bezit zelf geen auto, woon in Den Haag en heb er eigenlijk geen nodig. Doe alles op fiets. De Skoda Octavia van mijn vader is zo'n 13 jaar oud meen ik. Weet erg weinig van de wagen af eerlijk gezegt, zelfs niet of het een Octavia 1 of 2 is. Moet heel, heeeeeeel eerlijk bekennen dat ik niet zo'n auto liefhebber ben. Vind het mooie dingen, maar erg duur en heb er eerlijk gezegt geen geld voor. Daarbij komt dat ik echt totaal niet technisch ben. Is vloeken in de kerk op dit forum natuurlijk, maar leek me beter om gewoon eerlijk te zijn.

Mocht iemand de topic willen zien die in schreef over het euvel, kijk dan even hier;
https://www.skodaforum.nl/forum/i/a...rt-enkel-met-gas-bij-geven.38024/#post-809921

groetjes,

Leon Brinkmann

Hakar

Donateur
Beste niet auto bezittende Zoon van een Skoda - Octavia - Turbo Benzine rijdende vader.
Welkom.

Ook al ben je niet technisch, heb je niks met auto's, of de centjes er niet voor (over).
Als het mogelijk is om iemand ergens mee te helpen, zal dat zeker zonder aanzien des persoon worden gedaan hier.

Hakar

Donateur
@SPYmaps
Weet je het kenteken?
Plaats het maar hier, of doe mij een PB.
Zoek ik de gegevens op van de wagen, en vermeldt dat in je andere topic.
Is voor de meedenkers iets makkelijker met het oog op aandragen van oorzaken dan wel mogelijke oplossingen.

Japanese Power

Donateur
Welkom Leon zonder Skoda.

Ik hoop dat er een oplossing komt voor de Octavia van je vader. Kennis genoeg aanwezig hier en het wordt inderdaad altijd erg gewaardeerd als iemand de moeite en het fatsoen neemt om zich voor te stellen.

Johan

hemi24

Forumguru
Welkom!

Tja, een Octavia van 13 jaar...
Waarschijnlijk is het een O2, maar het zou ook nog een O1 demarrage kunnen zijn...

upload_2019-2-28_23-3-13.jpeg

upload_2019-2-28_23-4-16.jpeg

Cordoba

Forumguru
Welkom Leon. Het feit dat je direct meldt dat je niet technisch bent, maakt alleen maar duidelijk dat we heel goed aan moeten geven wat er gedaan moet/kan worden. Wat de auto betreft, weet je of het een combi(station) of een hatchback(met de looks van een sedan) is? Dat geeft ook al wat info over welke generatie het waarschijnlijk is.

turboturbo

Forumguru
Is jezelf voorstellen een wederdienst voor het halen van info of is info krijgen van medeforummers een wederdienst voor het voorstellen :pieker:
Dat is idd de vraag en iedereen denkt daar verschillend over. Er is vanuit de forum regels dacht ik geen protocol voor vzv ik weet, hooguit een verzoek.

Ik zie dat (relatief) nieuwe leden vaak in de war zijn over voorstellen bijv of dat gaat over zichzelf of hun auto (beide kan nl. op dit forum - en wat als het hún auto niet is?) en op dat moment is het probleem (en de gevraagde hulp) even prioriteit. Ik begrijp dat wel.

Laatst bewerkt:

brepus13

Forumguru
Je positieve inslag siert je!

Ik zie het nog wel eens anders idd
Helaas zijn er ook mensen die zich even aanmelden omdat ze een probleem hebben, een snel antwoord willen hebben en je hoort er nooit meer wat van.... maar goed, laten we maar weer terug on topic gaan :-)

turboturbo

Forumguru
Je positieve inslag siert je!
Dank en ik hoop dat we daar allemaal onze bijdrage aan kunnen blijven geven. Met elkaar bepalen we de sfeer en iemand op die manier verleiden in actief lid te blijven is denk ik de enige optie die we hebben. Lees vaak dat dit zo’n levendig forum is en dat trekt kennelijk mensen over de streep om zich te registreren (al dan niet later) en actief bij te dragen.

Misschien dat een van de mods deze discussie off-topic berichten (evt tzt) kan verplaatsen of opschonen (incl die van mijzelf :) )

Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan