Yoan
Lid
Het project is hier op het forum al eens genoemd. In dit topic kunnen jullie nu het project volgen.
Het is de bedoeling om een VW Golf IV TDI van bouwjaar 2001 zodanig aan te passen dat deze een gemiddeld verbruik van 1 op 30 (3,3km/L) gaat halen.
Ik heb er een project van gemaakt en omdat ik zelf web developer ben kon een bijbehorende site niet ontbreken: www.mijnbluemotion.nl
Het zou natuurlijk gek zijn om (veel) geld in je auto te stoppen om hem zuiniger te krijgen. Daarom probeer ik zoveel mogelijk sponsors te vinden die de auto voor mij aanpassen.
Het ligt eraan wat ik voor elkaar kan krijgen, maar wat gaat er zoal aangepast worden?
- lichte, smalle en dichte velgen
- smalle banden met weinig rolweerstand
- hogere bandenspanning
- chip aanpassen (reeds gebeurd bij Vagtechniek)
- grill (gedeeltelijk) dicht maken
- bodem vd auto zo glad mogelijk maken dmv beplating
- voorbumper zo glad mogelijk maken
- rechterspiegel verwijderen
- aerodynamische linkerspiegel plaatsen
- auto verlagen (reeds gebeurd)
- eindoverbrengingen versnellingsbak aanpassen
- verstuivers aanpassen
- katalysator verwijderen
- aerofinn in luchtinlaat plaatsen
- en nog veel meer!
Opmerkingen en goede ideeën zijn welkom!
Het wordt in ieder geval serieus aangepakt, de auto is al professioneel bestickerd:
Het is de bedoeling om een VW Golf IV TDI van bouwjaar 2001 zodanig aan te passen dat deze een gemiddeld verbruik van 1 op 30 (3,3km/L) gaat halen.
Ik heb er een project van gemaakt en omdat ik zelf web developer ben kon een bijbehorende site niet ontbreken: www.mijnbluemotion.nl
Het zou natuurlijk gek zijn om (veel) geld in je auto te stoppen om hem zuiniger te krijgen. Daarom probeer ik zoveel mogelijk sponsors te vinden die de auto voor mij aanpassen.
Het ligt eraan wat ik voor elkaar kan krijgen, maar wat gaat er zoal aangepast worden?
- lichte, smalle en dichte velgen
- smalle banden met weinig rolweerstand
- hogere bandenspanning
- chip aanpassen (reeds gebeurd bij Vagtechniek)
- grill (gedeeltelijk) dicht maken
- bodem vd auto zo glad mogelijk maken dmv beplating
- voorbumper zo glad mogelijk maken
- rechterspiegel verwijderen
- aerodynamische linkerspiegel plaatsen
- auto verlagen (reeds gebeurd)
- eindoverbrengingen versnellingsbak aanpassen
- verstuivers aanpassen
- katalysator verwijderen
- aerofinn in luchtinlaat plaatsen
- en nog veel meer!
Opmerkingen en goede ideeën zijn welkom!
Het wordt in ieder geval serieus aangepakt, de auto is al professioneel bestickerd: